Volby starostů, práce a bolest hlavy

16.11.2010 13:19

To zas byl den! Řekla jsem si včera před půlnocí. Ráno redakční rada, potom ke grafikovi, odsud na ustavující zasedání zastupitelstva ve Veselí nad Moravou a pak rychle na zastupitelstvo do Blatnice. Ještě v noci jsem sázela informace o novém vedení Veselí na webové stránky města. Tyto informace i fotky ze zastupitelstva naleznete zde: 

www.veseli-nad-moravou.cz/novym-starostou-mesta-je-milos-kozumplik/d-586068

Tady jen napíšu, že starostou ve Veselí nad Moravou zvolili Miloše Kozumplíka. Dvěma neuvolněnými místostarosty pak jsou Petr Kolařík a Petr Kolář. Rozhovor s novým starostou naleznete zde: 

https://www.veseli-nad-moravou.cz/rod-kozumpliku-ma-starostovani-v-krvi/d-586069

Zcela nové vedení má také Blatnice pod Svatým Antonínkem. Starostou zde zastupitelé zvolili vinaře Vladimíra Hanáka. Neuvolněnou místostarostkou je Svatava Blahynková. Dohromady se zde dalo sdružení nezávislých Za úspěšnou obec, kde na kandidátce převládali vinaři, KDU-ČSL a ODS. Ač bývalý starosta Josef Vavřík získal nejvíce hlasů, skončil v opozici a tedy vlastně v poli poražených. Pro Českou televizi však řekl, že hořkost necítí. Zato bývalá členka zastupitelstva Zdislava Kuřinová emoce neskrývala. Před celým sálem poděkovala odcházejícímu starostovi a v emotivní řeči mu předala obrázek od dětí z mateřské školy, kde pracuje.

Po volbách, kdy se v Blatnici začala dávat dohromady nová vládnoucí koalice, jsem měla radost, že chtějí, aby paní Kuřinová byla nadále šéfkou odboru školství a kultury. Na tomto poli v obci odvedla kus práce. Z její iniciativy vzniklo úžasné muzeum a také folklorní soubor Vavřínek, který má vlastní cimbálovou muziku. Tou se například nemůže pochlubit ani Štěpnička ve Veselí nad Moravou, přestože je ve městě výborná základní umělecká škola. Proto jsem měla radost, že ji nové vedení chtělo šéfování školské a kulturní komise nechat, i když se tentokrát do zastupitelstva nedostala. Včera mně ale paní Kuřinová řekla, že by to nevzala, protože o ní snad má jeden ze zasstupitelů vykládat, že je sviňa a poplival celou rodinu. No nevím... Já to neslyšela, tak jsem se jí snažila vysvětlit, že nesmí dát na pomluvy a to, co jedna paní povídala, protože to vůbec nemusí být pravda. Nechtěla ale ustoupit a stále si stála na svém. A tak mně bylo líto, že se nepodařilo využít podané ruky a spolupracovat napříč stranami i přesto, že se někdo nedostane do zastupitelstva....

Na zastupitelstvu zaznělo, že nikdo z opozice nemá zájem o vedení různých komisí. Proti tomu se hodně nahlas ohradila mladičká Markéta Míšková, která byla do zastupitelstva zvolená poprvé. Před do posledního místa zaplněným sálem razantně vystoupila, že jí ani ostatním členům jejich sdružení žádné funkce nikdo nenabídl. To popřel Ladislav Vyskočil, který tvrdil, že jednal s bývalým starostou Josefem Vavříkem, který ovšem tyto nabídky odmítnul. "Kdo je ta mladá dračice?", říkala jsem si v duchu. Její sebevědomí bych tedy chtěla mít...

Krátký sestřih z volby starosty v Blatnici je k vidění na videu zde: 

https://www.youtube.com/watch?v=aC_A9vQB6-g

Po zastupitelstvu jsem pak v noci ještě sázela část věcí na web a musela se nachystat na dnešek, kdy jsem věděla, že ráno musím ke grafikovi kvůli finiši Veselských listů. Když jsem v noci uléhala, tak mne tak bolela hlava, jako bych do ní měla zaseknutou sekyru. Myslela jsem, že mně praskne, že budu zvracet, jako kdysi v dětství, kdy mne trápily tyto šílené bolesti hlavy. Nakonec jsem nezvracela, protože taky nebylo co, jelikož jsem celý den téměř nic nejedla. Podařilo se mně usnout a dnes jedu dál... Jen si říkám, proč to všechno dělám, když vlastně pro žádné noviny nepracuju... Možná abych nevyšla ze cviku, kdyby nakonec přece jenom přišla nějaká nabídka...

Všechny zdravím a přeji, aby Vás nic nebolelo a nehonili jste se, když nemusíte.... Lenka

 

 

 

—————

Zpět