Vlčnovské koláčky v Praze a další zážítky z velkoměsta....

11.04.2013 22:11

Nevěřila jsem svým očím, když jsem si včera zamířila koupit do Albertu na Florenci něco na svačinu. Mezi pečivem jsem totiž objevila "vlčnovské koláčky"! Chvíli jsem na to zírala a nevěřila svým očím. Ale měli to tam fakt napsané, i když se tvarem ty koláčky vlčnovským moc nepodobaly... Přesto jsem si říkala, že si dva koupím a připomenu si tak milované Slovácko... Když jsem ale na ně přes sáček sáhla, tak byly tvrdé jako šutr. No moje nervy! Toto by si ve Vlčnově nedovolili prodávat!

Večer jdu zase v Krči do Penny a je tam u východu pultík s masem a uzeninami... No a tam měli boršické klobásy :-) Tak to mne fakt pobavilo... A perlička na závěr: Bydlím v Krči a hned vedle je Lhotka, kam chodím ve středu, čtvrtek a neděli na mši svatou... No a Lhotka jde v sobotu na pouť do Karlína, kde je kostel sv. Cyrila a Metoděje. A v Karlíně dělám... Ten kostel letos slaví 150 let od postavení... No tak jdu na pouť k Cyrilovi a Metodějovi :-) Na Slovácku jsem už zažila mnoho poutí, tak jsem zvědavá na tu v Praze :-)

A ještě jeden postřeh z hlavního města... Hodně se snažím chodit pěšky a užívám si atmosféru města. Je neuvěřitelné, kolik různých typů lidí tady člověk vidí... Nejen cizince, ale i domorodci jsou fakt hodně různí... Když je člověk na Slovácku, tak v každé vesnici převažují určité tváře, protože se lidé dříve brali hlavně mezi sebou. Jedno ráno si tak kráčím po Václaváku a pod koněm vidím ženicha s nevěstou. Ještě nebylo půl osmé! Po ulici šmejdili popeláři a uklízeči, lidé spěchali do práce a pod koněm se k sobě v chladném ránu tulili ženich s nevěstou... Fakt jsem nechápala. Nejdřív jsem si myslela, že jsou to děcka, co budou mít poslední zvonění. To byla ale blbost, protože poslední zvonění bývá v pátek a až ke konci dubna... Neodolala jsem, vrátila se a zeptala se jich, jestli si je můžu vyfotit... A mohla jsem! Byli z Ruska... Napsali mně e-mailovou adresu a já jsem jim poslala fotku s dotazem, jestli to byl jejich svatební den. A nebyl... Prý jeli z víkendu párů.... No tak o tom jsem slyšela poprvé...

Tož to je jen pár postřehů vesničanky v Praze :-)

Moc všechny zdravím a mávám na Slovácko.... Lenka

—————

Zpět