Vinobraní v Blatnici

19.09.2010 21:22

Nejdřív jsem si říkala, že dnes na Vinobraní v Blatnici fotit nebudu. Proč taky, když nejsem momentálně zaměstnaná v žádných novinách, že? Na druhé straně mně ale bylo jasné, že by se ty fotky jednou mohly hodit. Zatímco jsem byla původně přesvědčená, že vše zdokumentuje Filip, nakonec jsme vyrazili do terénu společně. A když už jsem tam byla, tak jsem se opět honila jako alík, i když jsem vůbec nemusela - viz. fotka o pár řádků níže... Já prostě nedovedu nic dělat na půl plynu... Musela jsem si zpětně říct, že jsem fakt velikej magor...

Udělat pár fotek a potom honem utíkat dopředu za jinými záběry... Foto: Filip Fojtík

Ale zpět k Vinobraní. Pořadatelům se letos doopravdy moc vydařilo. Nádherné počasí přilákalo pod blatnické búdy spoustu lidí. Zdá se mně, že si už lidé zvykli, že se i v Blatnici dějí zajímavé akce, které začínají být konečně více navštěvované. Lavičky byly zcela zaplněné, takže se účinkujícím hned lépe vystupovalo.

Přestože jsem nemusela vytahovat ani diktafon, protože nebudu psát žádný článek, nedalo mně to a pár lidem položila nějaké otázky... Zpěvaček z Kněžpole jsem se zeptala, jak vnímaly svou účast na Slavnostech vína v Uherském Hradišti a jak se cítí při takových akcích, jako je třeba Vinobraní v Blatnici. A tady jsou jejich odpovědi:

"Při Slavnostech vína v Uherském Hradišti prožíváme velkou hrdost na svůj region. Každý se tam jde ukázat jako reprezentant té své dědiny. Je to tam takové slavnostnější," snažila se vyjádřit své pocity členka ženského pěveckého sboru Děvčice z Kněžpola Ivana Manclová. Její kolegyně jen souhlasně přikyvovaly. Poté se shodly, že v Blatnici jich je méně a užívaly si zde takovou domáckou atmosféru. A o tom také podobné akce jsou. Že se lidé v letu světa zastaví, pobaví se, poslechnou pěkné písničky, oko potěší krásou krojů, popijí burčák a pokoštují vína.... Pořadatelům se to letos skvěle podařilo....

 

A tady můžete vidět pár fotek, které jsme dnes pořídili s Filipem. Filipovy fotky jsou v galerii na konci...

https://fojtikova.webnode.cz/fotogalerie/folkorni-akce/blatnicke-vinobrani-2010/

 

Všechny zdravím a přeji Vám úspěšný týden! Lenka

 

 

 

 

—————

Zpět