Práce, práce, práce...

03.07.2010 19:44

Týdenní školení nového redakčního systému, včera Sraz Lhot a Lehot ve Tvarožné Lhotě a dnes Mezinárodní folklorní festival v Dambořicích. To je má bilance posledních šesti dnů. Po absolvování školení, které jsme měli v Lázních Hodonín, kde se o nás skvěle starali, a proto jsme se tam cítili jako doma, mě už svrběly šlapky, abych mohla vyrazit do terénu sbírat materiály, zpracovávat je a pokusit se vše naházet zatím na cvičný web.

Včera jsem proto zamířila na Sraz Lhot a Lehot do Tvarožné Lhoty. Hned v den zahájení tam byla hromada lidí nejen z České republiky, ale také ze Slovenska. Bylo vidět, že se tam všichni přišli hlavně pobavit. K tomu jim má podle pořadatelů posloužit bohatý program. V nabídce je na čtyři desítky kapel všech možných žánrů. Při mé návštěvě bylo vidět, že si mnozí účastníci zábavu představují především prostřednictvím alkoholu. Na své si ale přišli i soutěživci. Právě jim byla určená různá klání. Dnes šlo hlavně o pojídání koláčků. Chtěli jich sníst tolik, aby se mohli zapsat do knihy rekordů. Právě teď běží soutěž o nejkrásnější Lhoťanku. Věřící se zítra zase mohou těšit na rockovou mši svatou. Mladé asi potěší, ale nevím, jak se bude líbit babičkám :) V kostele je také velmi pěkná výstava aranžovaných květin.

Jak to ve Tvarožné Lhotě včera vypadalo, můžete vidět zde: 

https://www.youtube.com/watch?v=lF5hE4lc8o0

V pátečním podvečeru jsem se pak po návratu do Blatnice zastavila ve farní zahradě, kde byl v plném proudu táborák na ukončení letošního školního roku. Krátké video z milého setkání naleznete zde: 

https://www.youtube.com/watch?v=MZT04wlSiQA

Dnes jsem ale ve Tvarožné Lhotě nebyla. Poprvé jsem se vydala na Mezinárodní folklorní festival do Dambořic. Je soutěžní, čímž je výjimečný. Nikdy jsem tam nebyla, proto jsem z domova vyjela už po osmé hodině ráno. Chtěla jsem vidět vystoupení dětí. To doprovázel výpadek elektrického proudu, takže se muselo čekat. Elektrika údajně nešla ve více okolních obcích a snad i v části Brna. Nicméně ji nakonec pustili, takže diváci o dětský program nepřišli.

Dále pořadatelé nabídli jarmark a několik divadelních vystoupení ve farní zahradě. Hlavní program ale začne až v devět večer. To už tam ale nebudu, protože potřebuji zkopírovat fotky, vyčistit kartu a dobít baterky. Zítra totiž vyrážím zase pro změnu na Velehrad. V Dambořicích jsem ovšem viděla průvod obcí a ten byl nádherný. Hlavně mě fascinovaly kroje Hanáckého Slovácka, které tady na Veselsku, Strážnicku a Horňácku člověk zase až tak často nevidí. Zářily nejen Dambořice, ale také Velké Bílovice i Kobylí... Krásné to bylo... V pauze jsem si ještě prošla hřbitov nad kostelem a přes plot také nafotila alespoň kousek židovského hřbitova. Škoda, že na bráně visel velký řetěz se zámkem...

Dambořický festival doprovázelo úmorné vedro, takže jsem litovala účinkující, kteří museli vydržet ve slavnostních krojích. Na druhé straně jsem trošku záviděla paní, která se v zahradě nedaleko amfiteátru po celé dopoledne chladila v křišťálové vodě svého bazénu. Ach jo... To se někdo má... Ale já si nestěžuji! Jsem ráda, že mám práci, která mne baví. No řekněte... Kdo to dnes může říct?

A tady můžete kouknout, jaká v Dambořicích panovala atmosféra: 

https://www.youtube.com/watch?v=Js34gtNN6A8

 

Všem návštěvníkům těchto stránek přeji, aby se nespálili a pořádně si užili prodlouženého víkendu. Ať už ty dny volna prožijete jakkoliv.  Lenka

 P.s. A doporučení pro ty, kterým se toto moje psaní nelíbi: Proč sem chodíte? Vždyť můžete číst to, co Vás zajímá. Já si tyto stránky píšu pro sebe a své přátele - známé i neznámé. Z toho důvodu také nejsou tyto stránky v žádném případě nějakým veřejným zpravodajstvím z Blatnice ani odjinud, jak to někteří pochopili-nepochopili... Takže znovu: jsou to moje soukromé stránky, kam si mohu psát, co chci. Samozřejmě tak, abych někoho neurazila. To se také snažím dodržet. Neměl by se nikdo urážet, když se tady objeví nějak doložitelná a neoddiskutovatelná skutečnost... Tož tak... Pro méně chápavé tedy ještě jednou: komu se moje psaní nelíbí, tak sem prostě nechoďte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :) :) :)

—————

Zpět