Povodně...

17.05.2010 23:27

Jsem asi velikej magor... Když jsem dnes sledovala, jak jde hladina řeky Moravy nahoru, nedalo mně to a vyrazila s foťákem do terénu. Jela jsem do Bzence Přívoze, kde už se voda vylévala do lužního lesa a odsud zamířila zdokumentovat, jak vypadá řeka v Uherském Ostrohu a ve Veselí nad Moravou. Při té cestě nešlo nevzpomenout na roku 1997. Tehdy tady byla samozřejmě situace mnohem horší. Je zajímavé, jak v posledních letech voda páchá zkázu vždy na nějakém jiném místě naší země. Při jízdě mně letěly hlavou vzpomínky na Troubky, ale třeba i nedaleký Moravský Písek či obyvatele Milokoště, kde to někteří pěkně chytli z první ruky... V roce 1997 také podobně vytrvale pršelo jako dnes. Pamatuji si, že jsem tehdy pověsila ven prádlo a potom do něho několik dnů pršelo. Také jsem vzpomínala na své tehdejší novinářské začátky. V té době jsem byla ještě zaměstnankyní jedné firmy, kde jsem byla ekonomkou. S malým foťáčkem na kinofilm jsem pak po práci běhala okolo řeky a fotila, co jsem mohla. Žádný zázrak to nebyl, protože z toho umělohmotného automatu nešlo ani nic extra vyrazit. Přesto ode mne tehdy brala zpravodajství Rovnost a já byla v sedmém nebi, že mně někde zveřejňují články a fotky.

Za třináct let se toho tolik změnilo... Jedno ale zůstalo stejné: moje zapálení pro novinařinu. Pošuk jsem pořád stejně velikej. Vždyť já se dnes vůbec nemusela hnát někam do terénu, když ještě nemáme vlastní web a nevychází ani noviny! A přesto jsem s hnala... Je to asi nemoc, co mne žene do terénu, že nemůžu vydržet doma, když se někde něco děje, potřebuji být v akci...

Tož tak... Uvidíme, co tato voda přinese. Voda... Všude jen samá kalná voda... Kéž už nepřinese žádné další tragédie...

Pokud by někoho zajímalo, jak to vypadalo dnes odpoledne u řeky Moravy, může nakouknout zde: ww.naseadresa.cz/cz/s348/c908/n42629/dg31692

Uvidíme, jak bude řeka ve stejných místech vypadat zítra ráno a potom odpoledne. Údajně se na nás valí padesátiletá voda...

Všechny zdravím a přeji dny bez jakýchkoliv katastrof a nemilých událostí.... Lenka

 

 

—————

Zpět