Porada, povodně a nečekaná mrtvola

02.06.2010 17:30

To zas byl den! Ráno jsem už po šesté vyrážela směr Přerov, kde jsme měli poradu šéfredaktorů. Po cestě mně pomalu začínalo hrabat, jak pořád neodbytně mlátily dešťové kapky na střechu auta. Navíc mně nedělalo nijak dobře, když jsem viděla, že je voda v Moravě i těch jinak nejmenších potocích a stokách hodně vysoko. Před Hulínem byla polovina silnice zaplavená, takže se muselo jet hodně opatrně do protisměru. Když to člověk nečeká, tak je to z ničeho nic docela šok... Porada proběhla v pohodě. Jen jsem se hrozila, jestli se vůbec dostanu domů... Ale dostala! Musela jsem ale jet hned do Velké nad Veličkou. V Louce jsem viděla, že je celý hřbitov pod vodou, tak jsem zastavila auto a šla fotit. Potkala jsem tam kámoše z ČTKy a Práva. Nechápu, kde se ti chlapi vždy dozvědí, že se něco děje tady v našich končinách, jen pár kilometrů od slovenských hranic. U hřbitova jsem hodila řeč s pamětníkem a starostkou. Ta mne poslala na konec dědiny, kde bylo vytopených pár domů. V jednom z nich mne vítal upovídaný pan Švanda. Říkal, je to švanda, protože byli naposledy podobně vytopení před pětadvaceti lety. No mně to taková švanda nepřipadala... Sdílný pán mně hned řekl, abych zavolala starostku a konečně se šel někdo podívat vedle do baráku, protože tam podle něho bude určitě mrtvola. Prý z těch míst šel už delší dobu šílený smrad a chcípla kočka by určitě tak strašně nesmrděla. No a představte si, že měl pravdu! Pár minut poté tam hasiči fakt našli mrtvého muže ve značném stadiu rozkladu... No zážitek strašný... Nešla jsem to fotit, protože mne tam nepustili. Kdyby mne tam pustili, tak možná zvracím ještě teď... Nafotila jsem, co jsem mohla a uháněla mezi Blatnici a Veselí, kde byla zaplavená silnice, takže se tam dnes nemohlo jezdit. Když jsem odjížděla z Louky, tak tam ještě nebyli policajti ani žádný novinář...

Kdybyste si chtěli přečíst oficiální článek a vidět nějaké fotky, tak vše najdete tady:

 

https://www.naseadresa.cz/cz/s348/c908/n44311/dg33119

 

Moc Vás všechny zdravím a přeji lepší zážitky než jsem dneska měla já.... Lenka

—————

Zpět