P. Elias Vella

29.06.2010 00:04

Když jsem před osmi lety jela poprvé na jeho seminář, vůbec jsem netušila, kdo to je, jak mne setkání s tímto člověkem změní život. Do Koclířova jsem tehdy jela s kamarádkou aniž bych věděla, do čeho jdu. Právě tam jsem se pak seznámila s P. Eliasem Vellou. Po návratu domů jsem mu poslala fotky a pár řádků k nim, kde jsem psala, že si na mne už asi nepamatuje, a že jsem ta fotografka. Říkala jsem si, že přece není možné, aby si mne mezi těmi více než dvěma stovkami účastníků pamatoval. Kromě toho už byl dávno na dalších akcích po celém světě, kde potkával další nové stovky lidí.

No a představte si, že jsem po pár týdnech našla ve schránce dopis. Ano... Tehdy se ještě více psaly klasické dopisy... Byla na něm jakási krásná známka z ostrovu Malta, kde se P. Elias narodil a dodnes tam bydlí. Je ale pravda, že více času prožije spíš v cizích zemích. Na semináře a přednášky ho totiž zvou lidé z celého světa.

No a v tom dopise psal: "Lenko, pamatuji si tě... A pamatuji si na Tvé slzy..." No a od té doby si píšeme. Říká, že jsem jeho fotografka. A má pravdu... Vážím si toho, že můžu být jeho fotografka...

Když jsme se poznali, tak jsem první rok ani ve snu netušila, že by se otec Elias jednou mohl octnout v končinách, kde bydlím. A přesto k tomu po letech došlo. Sám tehdy řekl, že by tomu nikdy nevěřil. Jen konstatoval: No jo... Boží plán... Před dvěma lety totiž vedl semináře na Velehradě a měl jeden den volno. Pozvala jsem ho somů na oběd a taky na vycházku po Antonínku. Zastavili jsme se také u hrobu P. Antonína Šuránka v Ostrožské Lhotě.

Zdálo se mně to tenkrát jako malý zázrak, když seděl u nás doma v obýváku. Letos mne napadlo, že bych ho mohla pozvat, aby měl nějakou přednášku také v naší farnosti. A představte si, že to asi klapne a on sem dojede. Dá-li Pán, tak mezi únorem a březnem roku 2012. Uvidíme, jestli je to v Božím plánu.

Minulý týden jsem dělala s P. Eliasem Vellou video rozhovor. Udělal si čas ve slovenských lázních Nimnica, kde vedl dva semináře. A tady je ten odkaz: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=05axfdLILgQ

Všechny zdravím a přeji Vám alespoň občas tak úžasné setkání jako jsem měla já s P. Eliasem Vellou. Lenka

—————

Zpět