Odešel dobrý člověk

08.07.2015 08:20

V pondělí jsem se dozvěděla smutnou zprávu... Na věčnost odešel bývalý starosta Javorníku na Horňácku pan Jan Hozák. Díky své novinářské profesi jsem ho znala dlouhé roky. Úžeji jsme spolupracovali v roce 2000, kdy Javorník slavil 650. výročí obce. Všechny dny oslav, na které tehdy přijela celá řada osobností, mezi nimiž nechyběl tehdejší ministr kultury Pavel Dostál či bývalý kancléř prvního porevolučního prezidenta Václava Havla, Karel Schwarzenberg, jsem dokumentovala pro týdeník Slovácko. Vznikla pěkná série záběrů, o něž později projevil zájem i starosta Javorníku Jan Hozák. Některé zvětšeniny potom byly dlouhé roky k vidění v chodbě obecního úřadu.

Společně jsme se pak potkávali na půdě Javorníku při mnoha příležitostech. Pana Hozáka mám v paměti uchovaného jako vždy dobře naladěného a usměvavého muže. Stejně tak i jeho paní. Zhruba před dvěma roky jsme se společně potkali v brněnské nemocnici na Žlutém kopci. Hodně se mne dotklo, jak svou ženu doprovázel v době nemoci.

O to víc mi bylo smutno, když jsem se v neděli dozvěděla, že paní Hozáková svého manžela na věčnost předešla o jeden měsíc. Navždy je budu mít uchovány v paměti jako dva milé a dobré lidi. Čest jejich památce! 

V sobotu 11. 7. se uskuteční od 15 hod. pohřeb v evangelickém kostele v Javorníku. Je mně velmi líto, že se ho nebudu moct zúčastnit, protože přesně v tento den slaví moje maminka na Brněnsku 75. narozeniny. Jinak bych si zcela jistě udělala čas a přišla se rozloučit s tímto dobrým mužem..

Lenka Fojtíková

 

—————

Zpět