Ocenění pana prezidenta a jiné...

28.10.2008 21:44

 

Dobrý večer, zajímá vás, jestli v Blatnici teče voda? Začala téct v neděli večer… Je to ale důležité? Jak už jsem dříve psala, v minulosti voda netekla i několik týdnů, a tak jsem se teď ve dnech „sucha“ nijak nenervovala… Pryč jsou doby, kdy jsem měla své syny coby batolata, novorozeňata, kdy jsem vodu bytostně potřebovala… Dnes je Johnymu 22 let a ještě kousek a Filipovi 16 a ještě větší kousek… Kde zůstaly jejich látkové pleny a pokakané zadečky, které potřebovaly umýt???… Ta doba je dávno pryč, a tak dnes s absolutním poklidem přijímám dny, kdy vyschnou vodovodní kohoutky….. Říkám si: „Oč jde, když nejde o život???!“

Mnohem víc mne dnes, v den devadesátého výročí vzniku Československa, dojala ocenění prezidenta České republiky Václava Klause…. Až k slzám mne dojímaly citace ze života oceněných lidí… Jak lehce znělo: „Deset let vězněn za komunistického režimu….“ Ještě teď se mně chce brečet… Kolik utrpení tyto a další citace ukrývaly… Mezi oceněnými byl i olomoucký arcibiskup Jan Graubner…. Díky své novinářské profesi jsem měla to štěstí, že jsem se s tímto mužem koncem srpna setkala osobně. Bylo to jen pár dnů před jeho šedesátými narozeninami. Víte, slyšela jsem v minulosti na hlavu tohoto muže mnohou kritiky. A můj dojem? Z mé zkušenosti je to úžasný muž. Na schůzku s „obyčejnou“ novinářkou z regionálních noviny chtěl přijít včas, proto jel od vlaku z Prahy „šalinou“ a zajel si… Jindy chodívá cestu z olomouckého vlakového nádraží pěšky… Tentokrát chtěl přijet včas, proto nasedl na špatnou „šalinu“…. Došel s několikaminutovým zpoždění.. Na čele měl ještě pár kapek potu, jak spěchal… Aniž by si odpočinul, smyl pot či si odskočil na toaletu, chvátal na smluvený rozhovor a ochotně odpovídal na mé otázky…

Jeden z oceněných lidí, nad jejichž osudy se mně dnes draly slzy do očí… Znám tolik lidí jen z regionu Slovácka, kteří by si ocenění pana prezidenta zasloužili…. Dojde na ně někdy řada? A je to vůbec důležité? Já si těch lidí vážím i bez metálů pana prezidenta….

Krásnou sváteční noc vám všem 28. října 2008 přeje Lenka Fojtíková

—————

Zpět