Neuvěřitelné setkání s paní, která má sto dva let

27.08.2012 16:54

Dnes jsem zažila fakt neuvěřitelné setkání s paní, která má sto dva let... Už jsem v minulosti dělala pár rozhovorů s lidmi, kteří slavili sté narozeniny. Za drtivou většinu z nich vlastně odpovídali jejich blízcí. Oslavenci totiž většinou už téměř neslyšeli, a tak jen tak koukali někam do dáli...

Tato paní byla ale úplně jiná. Slyšela lépe než nějaká šedesátnice, perfektně s vtipem glosovala určité situace a nakonec si s ošetřovatelkou při trazistoráku zatrsala! A žádnou dechovku! Valila na moderní hudbu a i se tak vrtěla. No bylo to něco neuvěřitelného. Navíc byla plná energie a humoru. Když začala šermovat rukama, že se fotit nebude, tak jsem fakt neměla šanci. Kamarádka ji tedy přátelsky chytila za ruce, abych mohla fotit a stařenka bleskurychle zvedla před objektiv nohu :) No my jsme se dnes tak nasmály, že to bylo fakt něco. Mohla by druhým optimismus rozdávat.

A co vidí jako recept na dlouhověkost? Hodně tvrdé práce a málo jídla :) To je haluz co? Sama dřela celý život. Před čtyřiceti lety odešla do důchodu. Dnes dokázala přesně vyjmenovat, kde od kdy do kdy pracovala - s počtem sezon. Neuvěřitelně jsem jen kroutila hlavou. A zapomeňte na to, že by byla studovaná! Kdepak! Dřela na poli a taky byla uklízečka...

Koho to zajímá, tak jsem včera byla také celý den na Antonínku. Více je zde No a také jsem byla na po dvaačtyřiceti letech obnovených Dožínkách v Horním Němčí. Lidé tam dokázali, že se umí skvěle bavit bez dotací z Evropské unie a jiných grantů. Prostě se před pár týdny rozhodli, že obnoví Dožínky a taky se tak stalo. Dědina se dala dohromady a skvěle se tam potom bavili mladí i dříve narození. V Horním Němčí jsem byla poprvé a zjistila jsem, že je to nádherná dědina... Fotoreportáž z akce se objeví v týdeníku 5+2 na Uherskohradišťsku. Také tam bude fotorepka z folklorního večera ve Strání a veteránů, kteří zase projízděli Moravským Slováckem.

Jo na Slovácku to žije. Jak jsem tak putovala Uherskohradišťskem a Uherskobrodskem, tak jsem se také doslechla o nějakých průserech, na které také zaostřím a najdete je v týdeníku 5+2 dny. Po cestě do Strání jsem se v pátek zastavila v Brodě, kde byla vernisáž sochařského sympozia. Díky němu má město zase tři krásné sochy. Tu jednu je ale třeba ještě dotesat - více v novinách...

Mějte se krásně a ať Vás život baví jako onu paní, která už tady "bojuje" sto dva let...

Lenka

A tady je pár fotek, jak pamětnice řádí a raduje se ze života s jednou z pracovnic domova, pro které měla jen samou chválu...

—————

Zpět