Na Katolické charismatické konferenci v Brně padl rekord

15.07.2012 17:47

Třiadvacátý ročník Katolické charismatické konference, která se i letos uskutečnila na brněnském výstavišti, je už minulostí. Branami areálu prošlo okolo šesti tisíc účastníků, čímž opět padl rekord. Pětidenní program zakončila mše svatá. Sloužil ji kardinál Miloslav Vlk. Do Brna přijel už v sobotním podvečeru, kdy se zúčastnil modlitebního večera.

"Je úžasné, že na konferenci přichází rok od roku více lidí. Je vidět, že se naplňuje to, co řekl papež Jan Pavel II., že je zapotřebí znovu v církvi objevit působení Ducha svatého. Já to působení tady objevuji," řekl záhy po svém příjezdu pan kardinál. Poté prozradil, že se už zúčastnil dvou konferencí ještě v době, kdy se konaly v Českých Budějovicích.

V minulých letech jsem byla na konferencích v Třebíči, Ostravě a několikrát také v Českých Budějovicích. Oproti jiným "charoušům" nejsem žádný mazák. Přesto si pamatuji ještě tu radost, kdy na konferenci v Českých Budějovicích padl rekord v počtu účastníků. Bylo nás tisíc... Ani ve snu by mne tehdy nenapadlo, že budu jednou na konferenci v Brně, kam přijede šest tisíc lidí... Přitom to nebyla žádná davová tlačenice. Prostě jsme se nějak v tom prostoru rozptýlili, vše klapalo jako na drátkách... Organizátoři měli vše pod perfektní kontrolou... No a hlavně... Hlavně tam byla cítit mocná síla modlitby a podpory z této "neviditelné" strany...

A proč to tady píšu? No já původně vůbec na konferenci totiž jet nechtěla... Nemám ráda davy... Dalo by se dokonce říct, že mám z davů lidí v poslední době fobii. Nakonec jsem ale jela a rozhodně nelituji... Kdybych slyšela jen to, co řekl otec Daniel Ange, tak to stálo zato... Kromě toho jsem ale potkala také spoustu přátel, které jsem neviděla delší či kratší dobu. Ano... Konference je i o setkání, takže je možné na každém kroku vidět někoho v radostném objetí.

Při pohledu do jednoho pavilonu výstaviště jsem si říkala, že to s vírou v České republice není zase tak špatné, jak se všude povídá a píše... Mezi těmi tisícovkami účastníky totiž převažovali mladí lidé. Mnozí z nich přijeli se svými dětmi. To bylo povzbudivé... Víru tady nedrží jen pár babiček v kostelích, jak by si někdo nezasvěcený mohl myslet.. Kdepak. Byla tam spousta krásných, mladých a vzdělaných lidí...

Všechny zdravím a přeji Vám, abyste někdy mohli zažít tu úžasnou atmosféru, co v Brně byla...

Lenka

 

 

—————

Zpět