Marmeláda a příprava na chudobu

12.10.2012 13:31

Moc sem v poslední době nepíšu, i když témat by bylo dost. Když jsem se tento týden například dozvěděla, že naše klasické marmelády nesmí být v obchodech označeny jako marmelády, myslela jsem, že mne trefí šlak. Proč? No protože nám to přece zakázala Evropská unie! Označení marmeláda mohou nést jen marmelády z citrusových plodů... A tak naše marmelády z jahod, borůvek, rybízu a jiného ovoce ponesou označení Jam či Rosol. Moje nervy! Vždycky jsme doma vařili marmeládu a nikdy nebyla z citrusových plodů. Nikdy jsme jí neříkali jam a už vůbec ne rosol!

Moje nervy! Co nám bude všechno Evropská unie zakazovat a přikazovat? Kterou rukou si utírat zadek? A tato Evropská unie teď dostala Nobelovu cenu. Moje nervy... Nedivím se, že si náš prezident nejdřív myslel, že je to sranda. No ale není. Je to fakt...

Dále jsem mrtvá z toho, jak nás "velké" sdělovací prostředky začaly připravovat na bídu. Píše se a zveřejňuje i v televizích, kdy už jsme v chudobě, a kdy ještě ne. Je zajímavé, jak se toto číslo liší v rámci Evropské unie... Tak například v Rakousku je označován na hranici chudoby ten, kdo má měsíční příjem tisíc euro, což je pro nás pětadvacet tisíc korun. U nás je podle odborníků na hranici chudoby ten, kdo má měsíční příjem devět tisíc korun. Ve srovnání s Rakouskem je to pěkně velkej rozdíl. Když jsem přitom nedávno byla v Rakousku, zjistila jsem, že je tam stejně draho jako u nás. Něco tam mají dokonce levnější.

V rámci příprav obyvatel na chudobu jsem se také tento týden dočetla, že firma Nestlé už připravuje řadu sladkostí pro chudé... No a aby toho nebylo dost, tak jsem se dnes ráno dozvěděla, že se v naší bezva zemi při operacích používají čočky, které neprošly klinickými testy. Jsou ale nejlevnější...., proto je také používají pouze v Indii a Africe... Vše vyšetřuje Všeobecná zdravotní pojišťovna... No prostě bezva věci se tu dějí...

A teď nám začaly volby... Koho volit? Když mně přišla ta hromada papírů a já začala pročítat seznamy jmen, tak se mně chtělo nad některými jmény zvracet. Dotyčné lidi znám už tak trochu z komunální politiky. Jsem docela přesvědčená, že za této situace vyhraje sociální demokracie a komunisté.  Dvacet let po revoluci... No uvidíme...

Mám dojem, že se nejen naše země, ale celá Evropa řítí do nějaké veliké ři.. Jsem zvědavá, jaký bude další vývoj. Stačilo by, kdyby zkolaboval systém zásobování obchoďáků, na kterých jsme dnes všichni závislí. Pryč je doba, kdy si lidé všechno pěstovali na polích a po dvoře běhala drůbež, v králikárnách se vykrmovali králící a ve chlívku chrochtala prasátka. Od podobných aktivit byla většina vesničanů odrazena, protože se jim to nevyplatilo. Ceny potravin jdou ale pěkně nahoru, a tak se to pomalu začíná vyplácet... Zvlášť těm chudým... Do podobných aktivit se ale mohou pustit jen vesničané...

 

No nic... Konec přemýšlení nad událostmi a zprávami posledních dnů. Mějte se krásně a radujte se i z maličkostí, které nám svět nabízí.... Lenka  

—————

Zpět