Husté dny aneb co je možné vydržet...

01.06.2011 14:25

Omlouvám se všem návštěvníkům, kteří na tyto stránky přicházejí a marně hledají, že se tady objeví něco nového. Už jsem v sobotu napsala velký článek na blog, ale když jsem ho dala uložit, tak vše zmizelo. No a já už neměla sílu psát něco nového.

Kdo si tady čte, na čem v posledních letech pracuji, tak ví, že téměř nevím, co je to volný čas. Co ale zažívám v posledních týdnech, je tedy úplně fičák. Vezmu to popořádku od té doby, co jsem tady nebyla…

Nejdříve jsem zamířila na otvírání nové kolonády v Sirnatých lázních v Ostrožské Nové Vsi. Moc pěkné to tam mají! Více zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18467/ Tentýž den byla v Blatnici vernisáž malířů, kteří zde tvořili vloni v létě. Více zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18470/

V sobotu jsem pak od rána běhala i s Filipem při Putování po búdách. Více zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18471/ Abych se ten den nenudila, tak jsem pak jela na Lázeňské zpívání v Ostrožské Nové Vsi: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18472/ Pak jsem pokračovala do Zlína, kde byla taneční soutěž. Stovky mladých lidí mne naplnily krásným pocitem, že to s nastupujícími generacemi není vůbec tak hrozné, jak se nás někdy někdo snaží přesvědčit. Reportáž je zde: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/na-tancer-cupu-bojovaly-stovky-tanecniku V neděli jsem pak fotila první svaté přijímání Blatnici. Pár fotek je k vidění zde: www.antoninek.cz/?topic=prvni-svate-prijimani

Dobrý pocit z mládí přetrvával i na Benefičním koncertu. V kostele Panny Marie Pomocnice Křesťanů ho uspořádali rodiče ze Zlína, kteří touží, aby zde byla zřízena mateřská škola. Více zde: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/beneficni-koncert-podporil-cirkevni-materskou-skolu Ve Zlíně byl v té době také divadelní festival. Při něm jsem se mohla setkat a s ostatními novináři mluvit s hercem Jiřím Langmajerem. Rozhovor s ním je zde: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/herec-jiri-langmajer-ve-zline-hraju-pro-nejempatictejsi-publikum

Minulý pátek byl hodně drsný. Mimo jiné jsem byla u toho, jak běžci závodili, kdo rychleji vyběhne do šestnáctého patra zlínské budovy, které všichni říkají Jednadvacítka, nebo také Baťův mrakodrap. Nevím, proč mrakodrap, když má ten barák jen šestnáct pater, ale je to tak… https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/bezci-zavodili-kdo-rychleji-vybehne-do-sestnacteho-patra-batova-mrakodrapu Ve stejný den byl také závěr mezinárodního divadelního festivalu: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/zaver-divadelniho-festivalu-narusila-bourka Den jsem končila v hluboké noci na Noci kostelů, kde byly stovky lidí, což mne hodně překvapilo. Od zlínského kaplana jsem se ale dozvěděla, že v neděli ve Zlíně chodí jen v centru města na mše svaté 1 800 věřících a dalších osm set na Jižních Svazích… Více o zlínské Noci kostelů zde: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/noc-kostelu-prilakala-jen-ve-zline-davy-lidi

Po tomto drsném dni, kdy jsem měla ještě asi dvě další reportáže, jsem měla v sobotu fotit svatbu. Když jsem se vzbudila, lilo jako z konve a déšť téměř nepřestal po celý den. Tak to bylo fakt super… Druhý den jsme jeli s Filipem do Boršic, kde on fotil první přijímání a já z toho měla psát reportáž. Více zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18525/ Dále jsem zpracovala reportáž a hodila na web Filipovy fotky z historicky první Noci kostelů v Blatničce. Více zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18523/

V pondělí „krasojízda“ pokračovala zahájením mezinárodního filmového festivalu ve Zlíně. Byla jsem v Čítárně U čerta, poběhala hromadu výstav, setkala se a mluvila se spoustou zajímavých lidí. Více zde: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/nejen-filmy-ale-take-citarnu-u-certa-a-hned-nekolik-vystav-nabizi-filmovy-festival

Včera vše pokračovalo… Nejdříve rozhovor s majitelem Kliniky reprodukce ve Zlíně Davidem Rumpíkem, dále nějaké focení, odvoz Filipa do Vizovic, protože chtěl odstěhovat věci z internátu, kde pomalu končí a zase zpět do Zlína. Zde se totiž na Chodníku slávy odhalovaly hvězdy Jiřině Bohdalové a bratrům Vladimírovi a Michalovi Dlouhým. Více zde: https://www.ceskydomov.cz/zlin/clanek/na-chodniku-slavy-byla-v-uternim-odpoledni-poradna-tlacenice

Pak cesta do Kyjova, kde byl benefiční koncert Kyjovánku, který se tak snažil vydělat penízky na letenky do Taiwanu, kam byly tyto šikovné děti pozvány. Jejich vystoupení bylo skutečným zážitkem. Citlivé a vyspělé publiku, které se ve folkloru vyzná, účinkující odměňovalo opakovaně zaslouženým potleskem. Pod čáru dám tiskovou zprávu, kterou jsem pro Kyjovánek napsala a také odkaz na fotky, které jsou zveřejněné na Facebooku.

Už chápete, že to tady neaktualizuji? Tak si říkám, jestli je to vůbec možné, aby jeden člověk toto vše zvládal… Mezitím jsem také vařila, prala a žehlila. Jen nechápu, kdy… Je ale pravda, že většinou chodím spát někdy o půl jedné či druhé ráno. Také je mně naprosto jasné, že se tento fičák nedá dlouho vydržet…

Tož Vás všechny zdravím. Přeji Vám, abyste měli práci, ale abyste se z ní nepo…, jak to teď skoro mám já…. Lenka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tisková zpráva Kyjovánku 31. 5. 2011 – Benefiční koncert Pomozte nám Vzlétnout

 

Kyjovánek předvedl, že bude na Taiwanu

vynikajícím reprezentantem naší země

Skvělé výkony předvedl na svém benefičním koncertu Kyjovánek. Citlivé publikum odměnilo devadesát minut perfektní zábavy bouřlivým potleskem.

 

Kromě Kyjovánku a jeho cimbálové muziky Friška v úterý 31. května v sále Kulturního domu v Kyjově vystoupili také hosté. Nádherně zahrála cimbálová muzika Pavla Růžičky. Dále pak zazpívala Vlasta Grycová ze Strání a Václav Horák. Kyjovánek mezi sebou ale přivítal také vzácné hosty z dalekého Taiwanu. David Lin zazpíval ve své mateřštině. Při zpěvu ho hrou na klavír doprovázela sestra Alice. Právě o Taiwan při úterním benefičním koncertu, který se nesl pod názvem Pomozte nám vzlétnout, šlo. Výtěžek totiž poputuje na podporu cesty Kyjovánku do Taiwanu. V této daleké zemi se v červenci letošního roku uskuteční mezinárodní folklorní festival. Kyjovánek byl vybrán, aby na něm reprezentoval Českou republiku.  Při benefičním kuoncetu návštěvníci viděli pásma Fašank, Z pohádky do pohádky, Svatojánské, Už slunéčko zašlo a Autobus. V devadesátiminutovém programu vystoupili také členové malého Kyjovánku. Hlavní slovo ale měli samozřejmě jejich starší kamarádi, kteří se už těší na prázdninovou cestu do exotické země.

 

Diváci viděli premiéru

pásma Svatojánské

„Program jsme se snažili dát dohromady tak, abychom ukázali to nejlepší, co umíme. Premiéru jsme dnes měli s pásmem Svatojánské. Budeme s ním vystupovat také při Slováckém roku. Pro návštěvníky bylo určitě zajímavé, že jsme měli pozvané hosty,“ informovala umělecká vedoucí souboru Hana Vašulková.

 

Zpěvačka Grycová:

Ostudu nám neudělají

„Pozvání jsem ráda přijala. Když jsem slyšela, jak krásně hraje cimbálová muzika Friška, která na Taiwan se souborem pojede, tak jsem si říkala, že nám tam ostudu neudělají,“ prozradila ještě před vystoupením známá vynikající zpěvačka Vlasta Grycová ze Strání.

Mezi více než dvěma stovkami návštěvníků nechyběl ani poslanec parlamentu Zdeněk Škromach a starosta Kyjova František Lukl. 

 

Město poskytne

souboru půjčku

„Sám jsem folklorem odkojený. Byl jsem členem Kyjovánku a s Hankou Vašulkovou jsem hrál minimálně pět let v cimbálové muzice, takže znám její zanícení a entuziasmus pro věc. Moc to těm děckám přeju. Jsou opravdu skvělí. Reprezentují nejen město, kraj a celou zemi, ale především ukazují kus toho, co je v našich kořenech dobrého, k čemu bychom se měli vracet – k laskavosti, lidskosti, přátelství a pokoře. Myslím si, že je to pro Kyjovánek takové zadostiučinění všech úspěchů, kterých v posledních letech dosáhl. My jim můžeme poděkovat. Pokud ale vycestují a poznají jinou kulturu a svět, bude to pro ně obrovská zkušenost do dalších let dospívání,“ uvedl starosta Kyjova František Lukl. Poté prozradil, že v pondělí kvůli cestě Kyjovánku na Taiwan zasedalo v Kyjově mimořádné zastupitelstvo. To odsouhlasilo, že město půjčí folklornímu souboru čtyři sta tisíc korun na pokrytí nákladů. „Věříme, že se najdou sponzoři, jejichž prostřednictvím se Kyjovánku podaří tuto půjčku uhradit,“ řekl starosta.

 

Hledání sponzorů

„Stále probíhají jednání se sponzory. Podporu nám přislíbil také Jihomoravský kraj, tak snad se nám podaří peníze na cestu sehnat,“ uvedl manažer souboru František Vašulka. Kyjovánek potřebuje získat především peníze na letenky. Náklady na samotný pobyt v místě konání festivalu hradí pořadatelé, kteří je pozvali.

 

Členové souboru

jsou vděční rodičům

„Samozřejmě, že se moc těšíme, protože budeme moct poznat úplně jinou kulturu, zvyky a tradice. Myslím, že to bude pro nás všechny hodně velká zkušenost a do budoucna nás to ještě o něco víc stmelí. Věřím, že tam budu moct zužitkovat, co jsem se naučila v angličtině,“ prozradila studentka třetího ročníku gymnázia Adéla Klingelová. S jejím názorem souhlasí i sedmnáctiletá Eliška Fialová. „Všichni jsme velmi vděční rodičům. Bez jejich nemalé podpory bychom nikam letět nemohli. Sice někteří měli nejdříve strach, že nás tam může potkat zemětřesení, povodně, tsunami, malárie a jiné ošklivé věci, ale nakonec nás pustí,“ řekly za všechny členy souboru dívky. Pokud vše klapne, tak by se měl Kyjovánek vydat na cestu 3. července.

https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.1921922527612.2106273.1228559279

 

 

 

—————

Zpět