Hody ve Vrbce a vynikající paštika

06.11.2011 22:20

Věděla jsem, že dnes rozhodně neprožiji nějakou odpočinkovou neděli. Záhy po obědě jsem vyrazila směr Ostrožská Nová Ves, kde byl zajímavý pořad s názvem Ostrožsko, poznej folklor Horňácka. Antonín Vrba, který byl hlavním organizátorem a také moderátorem, mně s přestihem upozornil, že z této akce od něj s fotoreportáží počítat nemohu, protože na to nebude mít čas...

Chápala jsem ho, ale nevěděla jsem, jak to vyřešit.. Po jedné hodině totiž v Hrubé Vrbce začínala hodová obchůzka, kterou jsem si taky chtěla nafotit... Bilokovat zatím neumím, a tak jsem se v duchu rozloučila s tím, že si závěr hodů v Hrubé Vrbce nafotím sama. Hlavou mně letěly myšlenky, že si prostě budu muset někde vyškemrat nějaké fotky...

Po příjezdu do Ostrožské Nové Vsi jsem ale hned u vchodu narazila na fotografa Štěpána Mitáčka, kterýmu jsem hned vyčinila, proč mi jako neřekl, že tam bude, že jsem mohla jet v klidu rovnou fotit do Vrbky... Nabídl se, že mně fotky pošle, a tak bylo pro mne vše vyřešené. Bleskově jsem zmizela v šatnách Horňáků, kde jsem se jich zeptala, co jsem potřebovala, udělala pár fotek a valila do Vrbky.

A dobře jsem udělala! Zatímco v Ostrožské Nové Vsi návštěvníci poznávali folklor Horňácka na pódiu, já jsem mohla poznávat folklor Horňácka přímo v ulicích Vrbky. A stálo to za to! To jsem fakt nečekala... Čtyři stárky ročníku 1993 doprovázela Mičkova muzika a byl to fakt super zážitek. Nejvíc se mne dotklo, že stárci s muzikou si rozhodně nemuseli připadat jako nějací žebráci, kterým by lidé nechtěli otevřít dveře. Ba naopak! Čekali na ně a měli pro všechny připravené nejrůznější dobroty - sladké i slané. Domácí chlebíčky byly fakt nepřekonatelné...

V domě manželů Hudečkových si zase všichni pochutnali na fantastické domácí paštice! Prý se jí říká falešná husí játra... Byla to neskutečná pochoutka, na kterou mne jeden ze stárků předem upozornil, že ji musím rozhodně ochutnat, protože tak dobrou ji nedělají ve Vrbce nikde jinde. Paní Marie Hudečková se bránila, že všude dělají něco dobrého, a že to není zase až tak výjimečné, ale neměla pravdu. Byla to fakt delikatesa. Mám radost, že byla ochotná a slíbila, že mně její dcera pošle recept. Zveřejníme ho pak v novoročním čísle časopisu Krajem svatého Antonínka. Takové věci si přece nemůžeme nechat jen tak pro sebe :)

Více se o hodové obchůzce dočtete zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/19997/ a tady jsou zase fotky a text z nedělního vystoupení v Ostrožské Nové Vsi: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/19996/

 

Všechny zdravím a přeji pohodový pracovní týden bez zbytečných nerváků... Lenka

 

—————

Zpět