Hody, pohřeb a módní přehlídka

20.11.2011 00:41

Sobota pro mne byla drsným dnem. Ráno jsem se vzbudila a netekla voda. Bezva... Barák plnej lidí, protože jsou hody a neteče voda. Nepřemýšlela jsem nad tím a naklusala ke kostelu, kde starosta předával stárkům právo. Ještě předtím jsem zašla ke kulturnímu domu, kde byly po páteční zábavě pro mladé  hromady odpadků a neskutečný bordel... V kulturáku ale už vše drhla jedna maminka.

Venku se ovšem rozčiloval Josef Samson, který bydlí jen pár kroků od kulturáku. "Ty děcka za to nemůžou! Za to můžou jejich rodiče, kteří je pořádně nevychovali," křičel Samson a dodal: "Muslimy na ně! Ti by s nimi udělali pořádek!" "Možná by udělal pořádek i s tebou," říkala jsem si v duchu, když jsem kráčela ke kostelu. 

Asi o hodinu později mě pobavilo, jak šli stárci na sobotní hodovou zábavu pozvat pana faráře. Ten jim popřál, aby vše dobře zvládli a na oplátku je pozval na nedělní hodovou mši svatou. Filip Rumíšek ho upozornil, aby šetřil s kadidlem a moc je neokuřoval, protože by se mohlo některým stárkům v krojích udělat špatně. A pan farář na to zareagoval vtipem: "To mně připomíná toho chlapa, který celý večer chlastal a potom si dal koláček. Když se pak ráno vzbudil, bylo mu šíleně špatně a na to konto řekl: "Kdybych nejedl ten koláček, tak mně mohlo být dobře!"

Něco málo k hodům je zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/20059/

Potom už jsem valila domů, abych navařila. Ani nevím jak, podařilo se mně bez tekoucí vody uvařit bramborový salát, usmažit řízky a upéct maso. Naštěstí byly nějaké zásoby vody v petkách... Je pravda, že jsem se ale vyprdla na polévku... Najedli jsme se a já valila do Uherského Ostrohu, kde byl v tamním kostelíku pohřeb hudebního skladatele Slávka Smišovského. Venku vyhrávala Mistřiňanka, a když o nějakou chvilku později začali v kostele krásně zpívat dva mladí lidé Za tichú Moravú, tak mne to docela dost dostalo. A myslím, že nejenom mne... Zpravodajství a fotky jsou zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/20061/ Nejraději bych šla v dlouhém smutečním průvodu a doprovodila pana Smišovského spolu s ostatními až na hřbitov. Musela jsem jet ale do Ostrožské Nové Vsi, kde byl společensko-charitativní večer s názvem Návraty k hodnotám.

Kromě modelek v programu vystoupil také houslista Jaroslav Svěcený. Celé to bylo moc pěkné, ale já jsem myslela na to, jak je náš život pomíjivý... Prach jsi a v prach se obrátíš... Zatímco se v Uherském Ostrohu loučili s člověkem, který odešel na věčnost, v Ostrožské Nové Vsi byli všichni účinkující v plné síle a mnozí z nich teprve na prahu svého života. A o tom to všechno je... Někdo se rodí a druhý umírá. Slávek Smišovský ovšem bude žít v lidských srdcích i mysli dál díky obrovskému hudebnímu dílu, které zde zanechal.

Fotky a něco málo textu z přehlídky zájemci naleznou zde: https://www.ostrozsko.cz/aktuality/20060/

Texty o pohřbu i módní přehlídce budu někdy zítra na stránkách www.ostrozsko.cz aktualizovat. Nevím ale ještě přesně kdy, protože dopoledne jedu fotit hodovou mši svatou zase do Boršic u Blatnice.

 

Všechny zdravím a přeji Vám trošku klidnější víkend než jsem měla tentokrát já... Lenka

—————

Zpět