Hody a svátek svatého Vavřince

10.08.2012 23:28

Dnes měl svátek sv. Vavřinec a v Hluku začaly hody. Mši svatou sloužil světící biskup z Českých Budějovic Mons. Pavel Posád. Byla jsem tam a jsem za to vděčná. Pan biskup připomněl život sv. Vavřince. V závěru bohoslužby prozradil, že sloužil jako kněz v brněnské diecézi. Působil třeba v Ratíškovicích na Hodonínsku. Po revoluci potom také u sv. Tomáše v Brně. "Tam jsem míval o velikonoční vigilii i pětašedesát křtů dospělých lidí. To bylo něco úžasného. Sloužil jsem ale v pohraničí i v kostelích, kde chodilo v neděli na mši svatou třeba jen šestnáct babiček. Sbírku jsem tam měl vždy spočítanou raz-dva. Už jsem dopředu věděl, že to bude šedesát dva korun," zavzpomínal na své zkušenosti z kněžské služby biskup.

Poté se přítomného místostarosty Davida Hájka zeptal, kolik žije v Hluku obyvatel. Ten mu obratem odpověděl, že 4 333. Biskup na to řekl: "Tak je vás tady hodně, ale všichni tady nejsou. Vyřiďte moje pozdravy těm, kdo se možná báli, že by se sem nevešli, a proto nepřišli. Posílám jim své požehnání," kladl všem přítomným na srdce biskup. A bylo to skutečně upřímné, tak tady jeho pozdravy vyřizuji.

Všechny zdravím a přeji Vám krásný víkend, který je celý před námi. Můžete někam vyrazit! Zítra od 8 do 13 otevřou své dveře Sklárny ve Strání. Od rána je připravena zábava v rámci oslav v Hluku. Vladimír Šácha bude malovat ornamenty v památkových domcích a také tam bude možné si pochutnat na dobovém obědu. Zítra v Hluku také slaví fotbalisté 80 let existence a chybět nebude folklor ani dechovky. Folklorní odpoledne bude zítra také ve Slavkově u Boršic. No a v Hostětíně si v neděli při mši připomenou 600 let od první písemné zmínce o obci. Na Slovácku to prostě žije :)

Prostě všem přeji, aby si užili dnů volna! Lenka

 

—————

Zpět