Fenomén Eva a Vašek

19.10.2008 18:38

 

Fenomén Eva a Vašek

Právě jsem se vrátila z koncertu Evy a Vaška. O této dvojici jsem toho hodně slyšela, proto jsem v redakci sama nabídla, že s nimi udělám rozhovor. Většina mých známých o nich mluví ironicky a s posměchem. Mají ale obrovské množství fandů a ve Strážnici svou oblibu opět potvrdili. Proč? To je jednoduché. Zpívali před téměř vyprodaným sálem a to se tak často v žádném kulturáku v dnešní době nestává. O tom by vám ostatně mohli dlouze vyprávět jejich ředitelé.

Ale teď zpět k Evě a Vaškovi. Jaký jsem si domů z této dvojice odvážela dojem? Někteří jejich odpůrci se budou možná divit, ale byl vesměs pozitivní. Setkala jsem se s naprosto „obyčejnými“, nenamyšlenými lidmi, kteří byli velmi vstřícní a příjemní. Přišla jsem téměř s dvouhodinovým předstihem a zastihla je při stavění aparatury a instalování provizorního prodejního stánku. Vašek „makal“ na pódiu a Eva chystala CD, DVD, pohledy, fotky a další hromady propagačního materiálu. Přesto si Vašek udělal čas a trpělivě více než půl hodiny odpovídal na mé otázky. Jasně mně z toho vyplynulo jediné. Eva a Vašek jsou velmi pracovití lidé. Jsou totiž sami sobě řidiči, zvukaři, techniky, prodavači, tiskovými mluvčími no a samozřejmě především zpěváky a baviči. Navíc jsou také výbornými obchodníky. Po celou dobu jejich koncertu na plátně běžely záběry z jejich návštěv Chorvatska a Slovenska, kam jezdí na zájezdy se svými fandy. Zvědavá kamera je samozřejmě natočila i v jejich hospůdce a na celé řadě dalších míst. A co mně mimo jiné Vašek při rozhovoru řekl? Třeba to, že je mu jasné, že jejich popularita nebude věčná. Mnozí jejich odpůrci by si měli uvědomit, že tomu bude příští rok už dvacet let, co spolu začali vystupovat. Psal se tehdy únor 1989. Když pak po revoluci nebyl v zemi zájem o kulturu, vyrazili hrát a zpívat do Rakouska. Dnes už mají Evropu zcestovalou křížem krážem. Vystupovali ale třeba také před krajany v Americe a Austrálii. Tak a víc vám neřeknu! Další „špeky“ se dočtete v týdeníku NAŠE Slovácko. V úterý 21. října nebude v novinách chybět fotka a krátké zpravodajství. O týden později by pak měl být zveřejněn velký rozhovor. Pěkné počteníčko :-)

Krásný zbytek neděle 19. října přeje Lenka Fojtíková

—————

Zpět