Fašank v Komni...

09.02.2013 16:29

O fašanku v Komni jsem toho už hodně slyšela. Je ale naprosto něco jiného "něco" slyšet a zažít na vlastní oči, uši, žaludek a kůži :-) Dnes jsem se proto do Komně vydala a byl to zážitek! Jen jsem litovala, že musím okolo poledne vyrazit dál... Ještě jsem totiž chtěla zažít fašank v Březové a Nivnici. Od fašanku ve Strání jsem dnes upustila, protože si myslím, že k fašanku prostě pódiové tanečky nepatří. Nakonec jsem zjistila, že se ve Strání objevil Karel Schwarzenberg. V Komni se zase objevil Tomi Okamura. Mihnul se jen chvilku před obecním úřadem a najednou zmizel... Asi spěchal do dalších vesnic, aby byl vidět i tam... Jestli mně to pracovní povinnosti dovolí, tak bych do Strání ráda zamířila v úterý, kdy je tam "obyčejná" obchůzka... Na to se těším...

V Březové už byli někteří účastníci obchůzky po poledni pořádně posilněni alkoholem, takže se na mne jeden chlapík rozběhl a povalil i s fotobrašnou do sněhu a měl z toho óhromnó radost... Rázem jsem měla sníh i po třičkem... No byla jsem ještě docela zahřátá z Komni a navíc jsem docela otužilá, takže mne to nijak zimou nerozklepalo... Ale trošku jsem přesto nechápala... Něco podobného se mně ještě nestalo, i když už jsem v minulosti absolvovala fašank v Javorníku, Nové Lhotě, Hrubé Vrce, Lipově, Kozojídkách, Hroznové Lhotě, Blatnici, Ostrožské Nové Vsi, Blatničce, tak nikde zatím nikoho nenapadlo fotografku vyválet ve sněhu... No co už... Jen jsem pak kontrolovala, jestli nevypadly z tašky mobily, diktafony atd...

V Nivnici dnes chodil průvod maškar už dvacátým rokem a dnes v noci se zde bude poprvé v historii pochovávat basa... Obchůzku pořádá folklorní soubor Nivnička. Tolik ve zkratce k letošnímu fašanku, který jsem absolvovala na Uherskohradišťsku. Zítra bych ještě ráda vyrazila do Hluku...

Všechny zdravím a přeji Vám, abyste si užili masopust - fašank - na plné pecky a potom se trošku do Velikonoc zklidnili a uvědomili si, proč se vlastně slaví fašank a následně i Velikonoce... Ne... Není to kvůli tomu, že obchoďáky zavalili čokoládoví zajicí, kuřátka a vajíčka a další věci k vytahování peněz kapes...

Lenka

A tady je pár fotek z fašanku v Komni a koho by zajímalo, jak tanec skakúnů vypadá, může se kouknout  sem        

Skakúni takto tančili před každým domem, kde byli očekávání a pohoštěni. Celkem těch zastavení bylo určitě více než sto.

 

—————

Zpět