Elektronické bankovnictví a legální okrádání lidí

14.10.2013 11:03

Před dlouhými a dlouhými lety jsem byla po svém nástupu do nové práce po mateřské dovolené přinucena, abych si zřídila svůj účet, kam mi bude zaměstnavatel posílat výplatu. Po žádném účtu jsem tedy rozhodně netoužila. Jsem "stará škola", takže jsem byla do té doby zvyklá, že se mně vyplácela mzda pěkně proti podpisu do ruky. Přestože jsem po vlastním účtu netoužila, musela jsem srazit paty a příkaz poslechnout. Jinak bych měla prostě smůlu a peníze nedostávala...

V dalších zaměstnáních, která pak následovala, bylo naprosto automatické, že budu mít svůj účet. To už se nikdo neptal, jestli mám, ale rovnou chtěli číslo. Za účet se samozřejmě ale platí... Máte na něm svoje prachy, kterými může disponovat někdo jiný a vy mu za to musíte platit... Krapet nelogické, že? U většiny bank je to ale realita... K používání účtů byla většina lidí přinucena i tím, že pokud jdou provést platbu přes poštu, jak bývalo "v pravěku" vždy zvykem, je to tak drahé, že si každý hooooonem účet zřídí...

Před lety jsem tedy byla přinucena zřídit si účet... Minulý týden jsem byla stejnou bankou donucena používat bezkontaktní platební kartu. Samozřejmě, že jsem ji nechtěla, protože k tomuto "bezva" vynálezu nemám důvěru... Pokud totiž tuto kartu ztratím, tak si s ní může bezkontakntě někdo nakupovat... Že jen malé částky???? No ale já si nejsem jistá, jestli nemůže obrazit v jeden den xobchodů, kde provede nákupy za pár stovek, takže v konečném důsledku z toho budou tisíce...  

Štve mne, že mi zase někdo něco vnutil, co jsem vůbec nechtěla... Zašla jsem tedy na poštu, kde jsem se od milé paní na přepážce dozvěděla, že u Poštovní spořitelny jinou než bezkontaktní kartu dnes už mít nemůžu... No bezva... Minulý týden se mně podařilo několikrát poplést heslo do internetového bankovnictví - omylem jsem zadávala heslo do bankomatu... Okamžitě jsem psala na Help linku prosbu o radu, jak postupovat dál... Hned mně odpověděli, že aby mi poradili, potřebují číslo k přihlášení do internetového bankovnictví (ne heslo) a mé rodné číslo... Obratem jsem jim vše poslala, abych se dozvěděla, že musím zajít na poštu a vyplnit tam formulář 663!!!! No moje nervy!!! Proč po mně tedy chtěli všechna ta čísla??? Prý proto, že ještě nejsem zaregistrovaná v modernějším systému era. Kdybych byla, tak by mi to prý odblokovali on-line... Takto čekám několik dnů... Bordel nad bordel...

Kdybych neměla účet a prachy měla doma "pod peřinou", tak do prd... toto všechno nemusím řešit! A to nemluvím o tom, že se mně může někdo do účtu nabourat. Pravda, v posledních měsících by to pro dotyčného zrovna výhra nebyla, ale mně by chybělo i těch pár tisícovek...

No a poslední kapka byla, když jsem si na Britských listech dnes přečetla tento článek:

13. 10. 2013 Mezinárodní měnový fond navrhuje pokrýt státní dluhy zdaněním fyzických osob Mezinárodní měnový fond navrhuje řešit stále se zhoršující stav veřejných financí v mnoha zemích zavedením jednorázové rovné 10% daně na osobní úspory a bohatství. Taková daň by měla být uvalena "než bude možno se jí vyhnout", a pokud budou lidé věřit, že se tento krok nikdy nebude opakovat, nemělo by to změnit jejich chování, protože daň bude považována za "spravedlivou", domnívá se MMF.

Takové daně existovaly v Evropě po I. světové válce a v Německu a Japonsku také po II. světové válce. Data ukazují, že daň musí být zavedena náhle, aby nevznikl prostor pro rozsáhlé daňové úniky a únik kapitálu. Daňová opatření musejí snížit veřejný dluh na úroveň před finanční krizí z roku 2007. Toho by mělo být dosaženo 10% zdaněním všech domácností, které nejsou finančně v červených číslech, tvrdí MMF. MMF úzce spolupracuje s EU, ECB a národními vládami, mj. diktuje podmínky zadluženým zemím jako Řecko nebo Kypr.

Znovu se tedy vracím k tomu, co jsem napsala výše... Pokud bych neměla žádný účet a prachy mně ležely doma ve skříni, tak mně NIKDO nemůže najednou jen tak lážo-plážo peníze na účtu zdanit deseti procenty, aby se naše země oddlužila. Do pr.. já jsem ji nazadlužila!!!!! Tomuto, co navrhuje Mezinárodní měnový fond, říkám ZLODĚJINA!!!!

 

Všem přeji den bez zbytečných nerváků, které nám přináší "moderní" doba.... Lenka

—————

Zpět