Co zaznělo v Želivu na přednáškách P. Velly

25.10.2011 13:09

Přináším dalších pár myšlenek, které zazněly na přednáškách P. Eliase Velly v Želivu....

 

1. ASPEKT EUCHARISTIE - SVATOST

Co je svatost? Dělat každodenní malé věci s velkou láskou.

 

2. ASPEKT EUCHARISTIE - jsem poslán, aby byl můj život stráven pro druhé. Ježíš říká apoštolům: "Jezte mne, pijte mne..." Když sám sebe drauji druhým, tehdy jsem člověkem Eucharistie. Dát sám sebe ve službě druhým aniž bych čekal něco zpět. Dát druhým svůj čas, energii, charismata....

3. ASPEKT EUCHARISTIE - společenství s Bohem a druhými. Dělat věci tak, jako Bůh a ne tak, jak nám velí naše logika.

Milovat tak, jak miluje Ježíš. Pokud chodím ke sv. přijímání a neproměňuje mě to, je to pouze forma zbožnosti. Pokud se ale proměňuje má mysl a srdce, žiji eucharistický život. Jestliže přijímáme Ježíše a neděje se s námi žádná změna, nežijeme Eucharistii...

 

4. ASPEKT EUCHARISTIE - oběť. Když se člověk plně odevzdá druhým, znamená to oběť a utrpení. Trpět pro druhé je proti mentalitě dnešního světa. Dnes se lidé nechtějí obětovat. Spíše se ptají, co je pro ně výhodnější....

 

5. ASPEKT EUCHARISTIE - umývání nohou -  musíme si navzájem sloužit, jakou Ježíš sloužil-slouží nám. Eucharistie je svátost lásky - nekonečné Boží lásky vůči člověku. Je proto nesmyslné přicházet na Eucharistii, pokud nemám v srdci lásku, když je v mém srdci nenávist vůči někomu...  Láska musí být charakterem člověka - stát se jeho přirozeností. Musím se učit, jak milovat a odpouštět. Eucharistie mne uzdravuje, zachraňuje, dává mi úplnost a odvahu, kterou potřebuji.

 

6. ASPEKT EUCHARISTIE - adorace - pokud mne neproměňuje, je to jen zbožnost. Adorace je bohatství katolické církve - nemají ji evangelíci ani pravoslavní. Ďábel se bojí Eucharistie, protože on touží po moci, zatímco Eucharistie je plná pokory a poslušnosti.

—————

Zpět