3. listopad - den, kdy zemřel P. Antonín Šuránek....

03.11.2011 14:56

Dnes je tomu devětadvacet let, co zemřel P. Antonín Šuránek - rodák z Ostrožské Lhoty, který byl spirituálem v kněžském semináři a mimo jiné působil také na Antonínku.

Při svém intervačním pobytu v Želivu napsal o podzimu tuto báseň:

Pozdní podzim

Po blátivých cestách, po mazlavé hlíně,
obuv zablácená, ruce stále v špíně –
mysl se však vzhůru zvedá,
ta se blátem země pošpinit nedá.

Nasušené chladem – listí rychle vadne,
rozzáří se v barvách a pak na zem spadne,
deštěm zalévané tlí a doumírá …
teskno, teskno v duši, není-li tam víra!

Stromy ční až k nebi jako holé dlaně!
Sešli, Bože, svoje požehnání na ně!
Pokryj brzo sněhem větve osiřelé,
zahřej zkřehlé zrno, zahřej lidstvo celé!

Země letí smutná, slunci odevzdána -
jako velký hřbitov, všude samá rána …
„Přijde ještě jaro? Budou květy ještě?“
Odpověď ti dají chladné kapky deště.

Lžete, chladné kapky, jistojistě lžete!
Probudí se země! Jaro zase vzkvete!
Smrt je bránou k žití, k nové, nové kráse!
Zima vede k jaru! A kříž vede k spáse.

 

Více se o jeho životě zájemci mohou dozvědět třeba zde: https://www.farnost-ostrozska-lhota.cz/podrubrika.php?ID=40 a zde:  https://www.pastoracnicentrum.wz.cz/zivotopis.php

 

A tak jsem se urvala od počítače a v nádherném počasí si na Antonínek vyběhla. Po cestě jsem myslela na zemřelého P. Šuránka, ale i na živé lidi, kteří jsou blízcí mému srdci. Narcisticky jsem si v tom krásném počasí na Antonínku udělala i pár fotek mobilem :)

S krásně zbarvenými vinohrady za zády....

 

A taky jsem si lehla do napadaného listí, protože široko daleko nikdo nebyl,tak jsem si vše užívala...

U kaple jsem narazila na strážce pana Polehňu ze Lhoty, který se divil, co tam dělám, když večer zase přijedu na spolčo. Tak jsem mu říkala, že teď jsem pěšky zatímco večer budu muset přifrčet autem. Ještě předtím ale zajedu do Lhoty zapálit svíčku na hrobu P. Šuránka a taky zajdu na mši, kterou bude dnes v Ostrožské Lhotě sloužit P. Miroslav Reif za Šuránkovo blahořečení...

Na hrobu otce Šuránka večer svítila spousta svíček, což bylo dokladem toho, že na něj dnes vzpomínalo hodně lidí....

 

Všechny zdravím a přeji Vám abyste si užili krásných podzimních dnů... Lenka

—————

Zpět