Vyvolávačky jezdců Jízdy králů v Hluku a Školní ples v Nové Lhotě

29.01.2012 22:25

Sobotní noc pro mne byla náročná... Nejdříve jsem už v šest hodin vyrazila na Lhotky, kde měli ten večer zahajovat Školní ples polonézou tanečníci z tamní malotřídky. Už jsem o tomto plesu, který se vymyká, hodně slyšela, ale nikdy jsem se na něj nejela podívat a fotit. Letos jsem se rozhodla tam vyrazit alespoň na generálku, protože v osm jsem už zase měla být v Blatničce, kde měla chasa tančit mazurku na Krojovém plesu.

Cesta na Lhotky nebyla žádná legrace... Od Suchova silnici pokrývala nepříjemná ledovka "pádila" jsem si to na trojku a místy i na dvojku. Přes mou maximální opatrnost nešťastný bavorák občas na cestě plaval... Moje nervy... Říkala jsem si a litovala, že jsem nejela raději jen do Blatničky, kam to bylo v suchu - po rovině, takže i v klidu...

Nakonec jsem ale "výletu" na Lhotky nelitovala. Hned při vstupu jsem viděla, že je to přece jen jiný ples než bývají ty dole v údolí... Připadalo mně, že kdo měl ruky a nohy, tak všichni běhali jako mravenci a každý plnil některý ze svých dílčích úkolů. Panovala tam přátelská atmosféra s milými lidmi. Škoda, že jsem musela po generálce prchnout. Koho zajímá, jak to na Lhotkách i v Blatničce vypadalo, může kouknout sem

Z Nové Lhoty jsem pak "pádila" na dvojku zpět do Blatničky, abych stihla onu mazurku. Stihla jsem ji v pohodě a dokonce jsem musela chvilku i čekat. V Blatničce bylo milé, že nedočkaví tanečníci na nějaké oficiální zahájení nečekali a tančili ihned, jak začala vyhrávat domácí dechovka. Sál byl plný krojovaných. A zdaleka mezi nimi nebyli jen domácí. Našli se zástupci téměř všech okolních obcí (Louka tedy chyběla, takže má jedno velké mínus :) , ale přijeli i ze vzdálenějších dědin. Všech bylo tak akorát, aby se neušlapali, ale mohli to v kole pořádně roztočit.

Velký úspěch sklidili mladí muži z Hluku, kteří přítomným připomněli přípravy i samotnou Jízdu králů, která je podle jejich mínění ze všech ta nejlepší, protože ji všichni dělají srdcem a ne pro nějakou komerci a turisty. A svým způsobem je vzácná, protože se jede jen jednou za tři roky. Vyvolávačky postavené na Blatničku vyvolaly výbuchy smíchu všech návštěvníků a právem si zasloužily bouřlivý potlesk. Jak to v Blatničce vypadalo, můžete vidět v krátkém videu zde

A ještě jedna perlička na závěr... Kromě toho, že hlavní cenou byl v Blatničce letní mužský kroj, který se výherci ušije na míru a také bude brán ohled na region, odkud pochází, přišlo na závěr ještě na losování dalších speciálních cen. Jednou z nich byl například pobyt v "Kanadě". Na jak dlouho? No jak dlouho výherce chtěl. V kulturáku totiž byla k dispozici bota zvaná kanada, do které si mohl dotyčný vlézt a zůstat v  ní, jak dlouho chtěl. Další cenou byl balíček s označním "svěží dech". Co obsahoval? Česnek a cibuli :) Mnozí možná zpočátku zajásali nad cenou "Přelet nad Alpami". Oč šlo? Výherce drapli dva silní chlapi a přelétli s ním nad řadou vyskládaných lahviček Alp. :) V Blatničce prostě bylo vidět, že se zde lidé umí ještě stále bavit a to je dobře. Ze všech prognóz, jak si budeme utahovat opasky a vše bude v letošním roce horší a horší, by se jinak totiž lidi museli zbláznit.

Všechny zdravím a přeji klidný týden bez zbytečných nerváků... Lenka

—————

Zpět