Výlety na kole

15.08.2009 22:18

Tak jsem se dokopala, abych asi po dvou letech oprášila kolo a občas vyrážím do terénu. Párkrát už se nechal ukecat i syn Filip. Pokud jedu sama, tak nejraději po silnicích, kde je co nejmenší provoz. Synkovi se ale zalíbilo na cyklostezce z Uherského Ostrohu. Dá se po ní jet docela dost daleko. Pěkný je úsek ze Starého Města do Spytihněvi...

Je hodně zajímavé sledovat, kdo dnes vlastně na kole jezdí. Právě ona cyklostezka k tomu přímo vybízí, protože je tam velká kumulace lidí. Z cyklistiky se stala velká móda. Nikdo by dnes už asi nepochopil, že jsem téměř před třiceti roky jezdila po silničkách ve Vysokých Tatrách na asi dvacet kilogramů těžkém kole značky Liberta, které ani nemělo přehazovačku.

Nyní se na vozovkách i cykostezkách objevují ve slušivých oblečcích ženy i muži všech věkových kategorií. Někdy se mně zdá, že převažují spíše ti dříve narození. Hodně mě baví "namakaní" borci v hodně barevných dresech jedoucí na "superkolech". Makají jako diví, jen aby je náhodou někdo nepředjel.

Zrovna včera mě jeden z těchto mistrů světa hodně pobavil. Když zjistil, že se mu na paty lepí můj synek ve vytahaném triku neznámé značky a trenýrkách "made in Vietnam", tak šlápnul do pedálu až mu hlava v helmě poskakovala. Za ním zavěšený Filip, který na sedmnáct let starém horáku od bláta spíš připomínal strýce jedoucího z vinohradu, ho hodně znervózňoval, takže se borec stále otáčel, jestli má dostatečný náskok. Chlapci se mně pomalu vzdalovali, protože já už vyrostla z let, kdy jsem chtěla jen soutěžit a vyhrávat. No řekněte, co z toho člověk má, když šlape jako magor a ani nestačí vnímat, že támhle letí nějakej zajímavej pták, tady něco krásně kvete a ty stromy a vlastně celé nebe se nádherně odráží ve vodách Baťáku? Kdepak! Šlapu si taky svižně, ale koukám kolem sebe. Abych třeba nesmetla nějakou šikovnou bruslařku anebo malé dítě, které ještě své jednostopé vozidlo zase až tak s jistotou neovládá, takže se může lehce stát, že vybočí ze své dráhy.

A jak dopadl ten jeden z mnoha závodů, které při vyjížďkách zažíváme? Borec nakonec vyhrál. Možná proto, že Filip počkal na mamku, která zůstala kdesi hóóóóódně vzadu...

Nádherné dny bez slepé touhy vítězit a otevřené oči i srdce pro vše krásné přeje Lenka

—————

Zpět