Svatá Anežka Česká a P. Šimon Zuska....

12.11.2011 11:55

Před lety jsem měla tu čest seznámit se s františkánským knězem P. Šimonem Zuskou. Většinu svého kněžského života prožil ve Španělsku. Při svém vyprávění o neuvěřitelných životních zážitcích vzpomněl tento rodák z Uherského Hradiště i to, jak zázrakem objevil ve Španělsku ostatky Anežky české. Bez nich by totiž tato česká světice nemohla být svatořečena...

Pro týdeník Dobrý den s Kurýrem jsem v rubrice Slovácký gen 5. 11. 2007 o P. Zuskovi mimo jiné v celostránkovém materiálu napsala:

Nalezl ostatky Anežky České

Možná dnes už jen málokdo ví, že bez P. Zusky by nemohla být svatořečena Anežka Česká. K tomu byly zapotřebí její ostatky, o nichž nikdo nevěděl přesně, kde jsou. "V roce 1950 jsem cestoval do Říma na zakončení svatého roku. Tam jsem se dozvěděl, že ostatky Anežky České měly být převezeny do Španělska. Jejich část měla údajně skončit v Escorialu, kde jsou pochováni králové. Za hlavním oltářem je ukryto nějakých osm tisíc ostatků. Bez seznamu, který chyběl, by to znamenalo jako hledat ztracenou jehlu v kupce sena," připomněl P. Zuska. Přesto si v Římě vyřídil potřebná povolení, aby měl přístup, kam potřeboval. Bez seznamu se ale špatně hledalo. Když tam vešel, tak vůbec nevěděl, jak a kde začít. "Hodinu a půl jsem se jen modlil, jak se do toho dostat. Pak přišel správce, v ruce držel obálku a zeptal se mě, jestli věřím na zázraky. A zázrak to skutečně byl!! V právě došlé poště nalezl psaní se seznamem ostatků. Pak už jsme šli naprosto najisto do skříňky označené "Of Beate Agnes Pragensis," zavzpomínal P. Zuska na okamžik, kdu se mu podařilo objevit chrup Anežky České....

 

Více o Anežce České zde: https://www.stream.cz/slavnedny/627474-12-listopad-den-kdy-byla-svatorecena-anezka-ceska

Na P. Šimona Zusku jsem pak vzpomínala na tomto blogu zde: https://fojtikova.webnode.cz/news/zemrel-p-simon-zuska/

 

Všem přeji také občas taková nádherná, jako jsem měla já s otcem Šimonem Zuskou... A nechejte se při svých rozhodováních, s kým se sejít, vést intuicí... Víte, mně se původně do toho prvního setkání v roce 2003 s  otcem Zuskou moc nechtělo. Ve stejnou dobu totiž byla Charismatická konference v Ostravě, které jsem se chtěla zúčastnit. Ukecával mne tenkrát po telefonu tehdejší provinciál františkánů, rodák z Hluku, P. Maria Vianney a mimo jiné řekl: "No co je větší charisma než šedesát let kněžství?" A já jsem mu dala za pravdu...  Oželela jsem část konference a jela do Olomouce na setkání s otcem Šimonem. A nikdy jsem toho nelitovala, protože to byl skvělý člověk, který byl přes svůj pokročilý věk mladý duchem a plný humor. Ten z něj jen sršel... Byl to úžasný muž. Kdybych ono léto řekla na pozvání provinciála P. Maria Vianneye: "Ne," tak bych byla o mnoho chudší.... V opačném případě to ovšem platí také! Některým lidem je lepší se obloukem vyhnout a ušetřite si tím spoustu zbytečných nervů a starostí. To už je ovšem příběh o něčem či někom úplně jiném.... Takže přeji všem dobrou volbu v rozhodování!!!!

—————

Zpět