Studna vyschla aneb jak se žije bez vody….

18.10.2008 20:52

 

Zatímco dnes většina lidí žije volbami, já myslím pouze na vodu. Proč? Protože nám už od čtvrteční půlnoci z kohoutku nekápla ani kapka… Prostě studna vyschla… V dědině je přitom ticho po pěšině, jakoby se nic nedělo… Prostě pohoda a klídek…. V pátek mně to nedalo, a tak jsem zavolala místostarostovi, cože se jako děje… Prý „shořelo“ čerpadlo… Jakási „Nautila“ či co… Se v těchto věcech nevyznám… Nemusím vědět všechno, ale že mně druhý den neteče voda, tak to mne hodně štve… A obecní úřad nepřistavil ani cisternu…

Myčka plná, na talířích začala vyrůstat plíseň, kluk přijel z internátu a vysypal u pračky hromadu špinavého oblečení…

Včera jsem se „umývala“ Dobrou vodou z obchodu, ale dnes jsem už smrděla sama sobě, tak jsem situaci musela začít řešit… Posbírala jsem doma kbelíky s víky a autem vyrazila ke studni pro vodu… Připadala jsem si jak v pravěku… Dokonce jsem musela vystát frontu! Podobný nápad měl ještě kdosi! Když jsem pak cenný náklad převážela domů, trnula jsem, jestli v kufru některé víko nevyskočilo a voda mně tam nezpůsobila potopu… Nakonec vše dobře dopadlo a já mohla v proceduře pokračovat…. Drahocennou tekutinu jsem částečně přelila do hrnců a ohřívala, abych se mohla „osprchovat“ a hlavně si konečně umýt hlavu, ze které už po dvou dnech nemytí pomalu kapalo sádlo! O pár chvil později jsem si už zase připadala jako člověk… Zbyla mně teplá voda, tak jsem se pustila do umývání nádobí, které v myčce začalo obrůstat lišejníkem.. No co už…

Právě jsem se ale (je 20:47 hod.) dozvěděla skvělou zprávu!!! Dole ve vsi prý už voda teče! Tak to jsem hodně zvědavá, kdy se natlakuje až k nám na kopec… Za chvíli to bude osmačtyřicet hodin, co jsme bez vody.. Zažila jsem u nás ale už i horší situace… Za komunistů mně v našem nově postaveném baráku netekla voda i tři týdny… A to jsem měla mimino, které nosilo pleny a samozřejmě, že před jednadvaceti roky jsem si v hluboké totalitě mohla o papírových „Pamperskách“ nechat jenom zdát… Ani nevím, jak jsem to tehdy vlastně všechno zvládla a přežila. A vidíte! Žloutenku jsme nedostali… A ještě perlička na závěr... Tehdy v době komunismu jsem napsala stížnost a dotaz, proč tady v Blatnici jako neteče v pohodě i tři týdny voda... Po pár týdnech čekání přišla odpověď. Jakýsi úředník, kdo ví, kde je mu dnes konec, mně napsal, že situace s vodou bude v Blatnici vyřešena v roce 2023 :-) Tak to mne v roce 1987 hodně pobavilo :-) Kdo ví, jak k tomuto letopočtu došel... Jedno je ale jisté. Píše se rok 2008 a situace s vodou tady stále vyřešená není. Uvidíme, pokud se toho tedy dožijeme, jestli tady bude situace s vodou vyřešena v roce 2023.,...

18. října 2008 vás všechny zdraví Lenka

—————

Zpět