Štědrý večer

24.12.2008 17:06

 

Je Štědrý večer a já sedím u počítače, i když si myslím, že by spíš všichni blízcí měli být spolu a počítače by v tyto dny měly zůstat vypnuté… Synové ale odešli na návštěvu za tatínkem, který od nás před pár lety odešel kvůli jedné o hodně mladší ženě než jsem já… Všechno mám hotovo, stůl je svátečně prostřený, v míse trůní salát, v troubě usmažený kapr a já sedím u počítače, protože čekám až se synové vrátí z návštěvy… Čekám a přemýšlím o Vánocích…

O našem národě se říká, že je téměř celý ateistický… A přesto celý národ slaví Vánoce, a tak si říkám: Proč? Vědí všichni, proč se slaví Vánoce? Že vlastně slaví narození Božího syna Ježíše Krista, který se narodil jako člověk, aby nás svou obětí spasil? Těžko říct… Mnozí o tom možná ani nemají tušení… Snad si jen myslí, že Vánoce jsou prostě čas, kdy se rozzáří ve většině domácností stromečky, lidé si dávají dárečky a snaží se být na sebe hodnější…

Kolikrát jsem ale v adventní době slyšela, jak ten či onen nenávidí Vánoce… Nechápu, proč je nenávidí… Nesnáší stres spojený s nákupy, sháněním dárků a přípravou slavnostní večeře? Myslím si, že nikdo nemusí nic nenávidět. Jaké si Vánoce kdo udělá, takové je má… Dary se přece nemusí šplhat do tisícových částek a ani byt nemusí být jako ze škatulky…. Důležité je, aby člověk z dárků cítil, že je ten druhý vybíral s láskou a chtěl udělat radost. A tu přece udělá i úplná drobnost…A nad všechny dárky je pohoda, dobré slovo, úsměv a čas, který druhým dáte. A tak Vám všem přeji hodně takových darů a co nejvíce blízkých, kteří Vám je budou ochotní dávat…

Ze srdce zdraví a krásné Vánoce všem 24. prosince přeje Lenka

 

—————

Zpět