Skvělé přednášky Marka Orka Váchy

22.01.2011 20:25

Do dnešního dne jsem Marka Orka Váchu znala jen z doslechu a jeho knížek. Dnes jsem byla na dvou jeho přednáškách a můžu říct, že byl fakt skvělý... V jedné povídal o asistované reprodukci (umělém oplodnění) a v druhé o eutanázii. Bylo to fakt hodně dobré... Zvlášť byla síla, co jsem se dozvěděla právě o asistované reprodukci... Pokud bych tu měla všechno přepsat, tak by to bylo hodně textu, protože mám na diktafonu tři hodiny záznamu...

Kromě toho všeho ale řekl i jednu odbočku o novinářích. "My chodíme po zemi jak ti novináři. Nahlížíme okny do domácností, kde se ještě žije tradičně, ale ten můj život mi nějak uteče mezi prsty... Nemůžu být pořád novinář a jen se dívat, jak žijí jiní...  Pořád jenom cestovat a mít tuhle práci, jinou práci, tady žiji s touhle přítelkyní a pak zase s jinou přítelkyní, pak zase s další, tady mám dítě, tam mám dítě... A najednou ta loď nemá přístav a ve chvíli, kdy nelibosti převáží nad libostmi, není důvod, proč tu loď nevyhodit do povětří. Můj život už není cesta, která by někde končila. Jdu tak nějak cikcak - doprava - doleva. Takhle žiju, tam žiju a potom když přijdou nelibosti, není důvod o eutanázii nepožádat... Co tedy ještě dál vymýšlet? Proč tady dál být? Pokud jsem vsadil na etiku hedonismu: Užívat si dobré jídlo, dobré restaurace, dobré kino, dobrý sex, dobrá hudba a tak dále... A najednou je mou jedinou slastí nemocniční čaj, tak vlastně není důvod, proč ten život nezakončit. Podle Baumanna je pro současného člověka typická epizodičnost a nekonsekventnost, kdy život prožíváme jako hudební klip. Pokud neexistuje cíl života, tak pak není důvod, abych loď nevyhodil do povětří..."

To je hodně zajímavý úhel pohledu, že? No a Marek Orko Vácha těch zajímavých myšlenek během tří hodin přednášek řekl kotel... Když tak mluvil a dělala jsem si poznámky, tak jsem jen těžce litovala, že nemůžu chodit s ostatními vysokoškoláky na jeho další přednášky... Kurnik toto by mne hodně zajímalo... 

No tak třeba ještě někdy budu mít to štěstí, že ho budu zase při nějaké příležitosti moct poslouchat... 

 

Jo a teď krapet odbočím... Pokud by někoho zajímalo, jak to dnes vypadalo v Boršicích u Blatnice při Pyžámkovém plesu, tak může kouknout sem: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/17375/ 

 

No a na závěr nezbývá než všechny čtenáře pozdravit popřát Vám krásnou neděli....

Lenka

—————

Zpět