Radost z výhry a smutek ze zlodějů....

08.12.2010 21:19

Včera si tak brouzdám po Hradišti a mimo jiné zamířím do Karmelitánského knihkupectví na Mariánském náměstí. Prodává tam kámoš, a tak hodíme řeč a on mně hned gratuluje k synově úspěchu. Říká: "Dobré! Tak nejdřív ocenění v Czech Press Photo a teď první místo na Velehradě!"

Zírám na něj jako puk, co to mele, protože o žádném prvním místě na Velehradě nevím. A on na to: "Je to tak! Už to visí na stránkách www.velehrad.eu. Vím o tom, protože já jsem druhý," říká a směje se. "A za co jsi to dostal," ptám se. "Za takové blbosti, co jsem nafotil na parkovišti," tvrdí se smíchem. Koupím knížky a pohledy, jdu městem a lehce se zase vznáším. Nadnáší mne radost z Filipova úspěchu. Už nemusím nic dostat pod stromek. Toto mně stačí.

Přesto mu volám, aby mrknul na ty stránky, jestli je to pravda. A fakt je... Tak nějak jsem včera prožívala jeden moment překvapení a následnou radost. Pořád si jen říkám, aby to mladýmu nevlezlo do hlavy a nebyl namyšlený... Znovu a znovu mu vtloukám horem - dolem, že je na začátku cesty. Start byl dobrý, ale musí dávat bacha, aby si po pár metrech nenamlátil hubu...

Odpoledne jedu na Antonínek, kde se dozvím, že nějací darebáci ukradli velkou část okapů. Pár fotek, jak je očesali, je tady: 

https://www.antoninek.cz/?topic=zlodejum-neni-nic-svate

A dole pod tímto textem je soubor tří fotek, s nimiž Filip na Velehradě uspěl v kategorii portrét, kde získal první místo. V ostatních kategoriích přitom první místa udělená nebyla, tak mám samo radost... Jak jsem se to dozvěděla, tak jsem si vzpomněla, jak byl Filip na Velehradě otrávenej. Nadával jak špaček, že musel spát se mnou v malinkatým pokojíčku ve Stojanově domě. Že prý nejhorší noc jeho života! No a vida! Stála zato...

Ještě k té fotce, jak tam kráčí kněz okolo té zdi. Já si osobně myslím, že to biskup Josef Hrdlička. Ale jiní tvrdí, že nee... No ale to je jedno... O to nejde... Jak ta fotka vznikla? Filip si vymyslel, že by chtěl vyfotit nějakého řeholníka, nebo řeholnici, jak jde k tomu vchodu - samotné. Pořád se ale valily davy lidí. Bylo to focené ráno o svátku sv. Cyrila a Metoděje, kdy je tam největší invaze lidí. A nakonec mu jeho záměr vyšel, i když říkal, že to byl takový malý zázrak mezi těmi proudícími davy poutníků... Tož tak...

 

 

Všechny moc zdravím a přeji, abyste si v klidu užili a dobře prožili advent. Stojí to za to :) Lenka

—————

Zpět