Praha, řeholní sliby, hody v Hluku a Světové dny mládeže v Madridu

07.08.2011 23:33

To je divnej titulek, že? Ale svým způsobem jsem v posledních hodinách tím vším žila... Takže popořádku. Do atobusu jsem se v sobotu jen tři hodiny po půlnoci dostala. Bylo to ale hodně napínavé... Slovenský řidič v Uherském Hradišti přepočítal cestující a řekl: "Do Prahy můžu vzít tři lid!" Byla jsem mezi nimi. Na nádraží zůstali dva nešťastníci, i když vlastně nevím, jestli jen někoho nedoprovázeli. Raději jsem to nezjišťovala...

Jízda oním slovenským expresem ale byla zážitek... Nastoupit do busu, který vyrazil už před mnoha hodinami až z úplného východu Slovenska směr Praha, nebylo nic moc chutného... Lidi namačkaní jako sardinky a smrad jako v opičárně... No ale dobré... Přežila jsem to a v Praze byla dokonce už v sedm hodin ráno. Na Břevnov jsem se přesunula v klidu za necelou hodinku, takže jsem měla čas ještě vypít čaj, krátce pokecat se sestrou Bernadetou a absolvovat nácvik řeholních slibů v kapli. Pro fotografa je totiž docela důležité vědět, jak bude vše probíhat. No a já na řeholních slibech nikdy nebyla, takže jsem nevěděla, jak to chodí...

Nakonec všechno klaplo a myslím, že mám docela dost dobrý fotky... Mám z nich radost, protože komu se podaří dostat do řehole a mít tu možnost tam fotit, že? Sestřičky byly úžasné - hodné, milé a bylo s nimi prostě dobře. Navic jsem tam potkala spoustu starých známých, což bylo super. Jedním z nich byl Jan Maria Vianney - františkanský kněz, který pochází z Hluku. Slovo dalo slovo a já jsem zjistila, že se chystá do rodného městečka na Slovácko na hody a 270. výročí kostela sv. Vavřince. V autě měl jedno místo volné, a tak jsem se s ním svezla až do Hluku, kde jsem ještě stačila skočit na Památkové domky, kde Filip v sobotu večer fotil  cimbálovou muziku Petra Mičky.

V noci jsem stihla na web  Mikroregionu Ostrožsko asázet fotky i výsledky z Horňácké pětadvacítky. Samo, že jsem tam nefotiila... Všechno dokumentoval Filip. Kdo má zájem, může kouknout sem: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/19149/

V neděli jsme hned ráno vyrazili do Hluku na mši svatou. Pan biskup Hrdlička měl krásné kázání. Ještě jsem ho ale nestačila přepsat z diktafonu... Pár fotek ze mše i odpoledního průvodu je zde: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/19150/ Text se chystám aktualizovat...

V neděli večer jsem dostala poslední údaje o Světových dnech mládeže ve španělském Madridu, kam míří i mladí lidé z Ostrožska a Horňácka. Vše jsem zhruba od poloviny týdne postupně zjišťovala od Alenky Skřenkové z Ostrožské Lhoty. Jede tam totiž taky... Více zájemci najdou zde: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/19151/

Vidíte, že se vůbec nenudím... A to jsem ještě odpoledne dávala dohromady fotoreportáž ze vzpomínaných řeholních slibů sestry Bernadety. Až to bude zveřejněné na www.aktualne.cz, tak sem hodím link....

Zítra bude krasojízda pokračovat. To se zase vrhnu na časopis. Polovina už je ho hotová, což mne těší. Musím sebou ale ještě docela mrsknout, aby se zase počátkem září objevilo na prodejních pultech další číslo... Bude tam kotel čtení i fotek, tak se snad mají příznivci tohoto periodika nač těšit...

Všechny zdravím a přeji Vám dobrý pracovní týden bez zbytečných srážek s blbci....

Lenka

 

—————

Zpět