Pouť ve Špindlerově Mlýně

30.06.2013 18:25

Už jsem zažila mnoho poutí. Většinu z nich jsem ale absolvovala na našem milovaném Antonínku a také třeba na Velehradě. Ráda ale vzpomínám i na pouti ve Strážnici či Radějově. Byly takové domácké a nádherné.

Dnes jsem byla poprvé na pouti v Čechách. Konkrétně ve Špindlerově Mlýně. Byla ke cti sv. Petra, jemuž je tady zasvěcený kostelík. Pouť to byla zcela jiná než na jaké jsem zvyklá doma na Moravě. Od paní kostelnice jsem se dozvěděla, že v neděli ve Špindlu chodívá na mši okolo patnácti domácích lidí. Dnes jich bylo víc. Byli mezi nimi věřící také z Polska a Německa. Byla pouť... Stovky jsem se ale nedopočítala. Půl hodiny před začátkem mše svaté byl kostelík naprosto prázdný. Nemodlil se žádný růženec, jak jsem na to zvyklí doma na Moravě... Nic... Bylo mně z toho trochu smutno. Necelou půlhodinku před začátkem bohoslužby se začali trousit na chor členové smíšenézho pěveckého sboru z Vrchlabí. Pouť přijeli obohatit svým zpěvem z Vrchlabí.

Mši svatou sloužil předseda Papežských misijních děl v České republice P. Jiří Šlégr. Měl moc pěkné kázání. Přepsané a trošku pokrácené si ho můžete přečíst teď tady:

"Když jsem byl na misijní cestě. To myslím v Surinamu, tak jsme tam přijeli, ale kufry nedorazily. Měli jsme tam naplánovaný čas, šli jsme k panu biskupovi a už jsme prostě každou hodinu měli určený program a my jsme neměli nic na sebe. Pan biskup nám dal takové jedno triko, které měl u sebe. Dostal ho ze semináře od bohoslovců.

Když jsem na to koukal, zjistil jsem, že je na něm napsané: „Pojďte za mnou, já z vás udělám rybáře lidí.“ To zažil Petr. Jakoby to triko měl na sobě on. Jak to bylo vlastně s tím jeho povoláním? Přesně víme, co tehdy dělal. Pán Ježíš šel okolo a Petr a další muži chytali ryby. Pán Ježíš jim řekl: „Pojďte za mnou a udělám z vás rybáře lidí.“ Oni hned nechali všeho a šli za ním.

Bohoslovci na to triko ještě připsali: „Jestli ne vy, tak kdo? Jestli ne teď, tak kdy?“ Je třeba využít situace. Petr myslí i na nás, abychom i my měli každý své místo a šli za Pánem Ježíšem. To není pozvání jen pro papeže a biskupy, kněze… To je pozvání pro každého z nás: „Pojďte za mnou!“ Pán Ježíš využije to, co každý umíte.

Petr uměl lovit ryby. Pán Ježíš to postavil do vyšší roviny, když jemu a ostatním řekl: „Já z vás udělám rybáře lidí.“ Jestliže ne nás, tak koho jiného by Pán Ježíš povolal, když jsme pokřtění, biřmovaní, tak kdo jiný by za Pánem Ježíšem měl jít?  Tady po horách je tolik lidí, kteří třeba Boha vůbec neznají…

Pán Ježíš si každého povolává krásným způsobem. Vidíme to i u Petra. Petr, chlap jako hora, rybář, hned všeho nechal a šel za ním. Potom si Pán Ježíš své povolané také připravuje. Petr byl vyrovnaná osobnost. Hrozila mu smrt. Byl v žaláři a čekal na smrt. Hlídalo ho mnoho strážců a byl navíc v řetězech. Měl být popravený. Představte si, že máte být ráno popravení. Jdete se proto pořádně vyspat, abyste to vydrželi? Přesně tak to ale Petr měl. V noci předtím spal. To je krásné. Já nevím, jestli bych spal, kdybych věděl, že mám být druhý den popravený. Já bych asi nespal, ale on doopravdy spal, že ho musel vzbudit anděl.

Co se stalo? Spadly mu řetězy, ale nikoho to nevzbudilo, anděl ho vyvedl ven a Petr si myslel, že má sen. Jak poznal, že je to anděl? V žaláři bylo najednou světlo Boží. Anděl ho vyvedl ven a Petr pokračoval dál.

A takových různých zkušeností měl svatý Petr mnoho a i nám může pomoct, když nás někdy svazují nějaké řetězy, prožíváme těžké chvíle a jsme jakoby svázáni řetězy. Petr si tím prošel a může nám pomoct. Bůh, když to dokázal u Petra, tak to dokáže i u nás. Dává nám svobodu. Petra si Pán Ježíš nejdříve povolal a také ho přejmenoval. Ježíš se Petra neptal, jestli ho může přejmenovat. Prostě mu řekl: „Šimone, ty budeš Petr, to je skála a na té skále vybudují svou církev, a tak je to stále. Ta církev stále je, že ji pekelné brány a mocnosti nepřemohou. 

Když někdo v Bibli dá někomu jméno, tak mu dá jiné poslání a cestu životem. Stejně to může být i s námi. Něco si myslíme a potom přijde Pán Ježíš a najednou si to vymyslí jinak, a když to pochopíme a přijmeme, tak to potom dopadne dobře. Pán Ježíš počítá s každým z nás a těší se na to, že podobně jako z Petra udělal papeže, tak z nás udělá jiné služebníky."

Na facebooku mohou zájemci vidět i fotky. Jsou tady

Všechny zdravím z Čech a vzpomínám na Moravu a milovaný Antonínek... Těším se, že to tam dnes za mne někdo nafotil a budu si moct prohlédnout fotky... L.

—————

Zpět