Postřehy z Taiwanu

13.07.2011 08:00

Po příjezdu na vysokoškolskou kolej mne minulý týden čekalo pár překvapení. Když jsem si umývala hlavu, zjistila jsem, že jsem si místo šampónu přibalila kondicionér... Myslela jsem v ten moment, že mne trefí šlak... Organizátoři ale pamatovali na všechno... Každý jsme totiž dostali šampón, sprchový gel, kartáček na zuby, zubní pastu, mýdlo (klasické) i s obalem. K tomu navíc plastovou mísu, ve které si můžeme přeprat věci.

Je tady možnost i využít za deset taiwanských dolarů (cca. sedm korun) pračku. Ta ale pere cca. čtyřicet minut v téměř studené vodě a prádlo pak moc vypraně nevypadá... Kdo chce mít jistotu, pere v ruce. K dispozici jsou v umývárce dokonce plastové valchy!!! Tak to pamatuju z dob dětsví. Tehdy byly ale valchy ze dřeva a kovu...

Další zážitek: Dnes jsme šli do muzea divadla a potom chvilku po kšeftech. Jak jsem šla ulicí okolo různých občestvení, kterých je tady na každém rožku kotel, tak jsem nasávala nejrůznější pachy. No byl to prostě smrad jako hrom, že by mne vůbec nelákalo si v těch bufáčích něco dát...

Další postřeh: Neskutečně mnoho lidí všeho věku tady sportuje. Jak? Někdo běhá, další rychle chodí, v parku jsou vidět lidi, co si jen tak cvičí, jezdí na kole, veslují, plavou, hrají basket... No prostě se hýbou... Pak si ale udělají i čas na relax a třeba leží dlouho v houpací síti. Tož to si taky užívám! Před vystoupením Kyjovánku se snažím vždy nějakou síť najít a spočinout v její náručí. Je to nádhera jen tak čumět na nebe, plynoucí mraky a stromy nade mnou... Užívám si to, protože si nedovedu přestavit, kdy bych na to měla doma čas...

Další postřeh: Když jedeme k moři, tak jsme tam jediní lidi, kteří se koupou v plavkách. Všichni ostatní mají trička a kraťase. V plavkách byli domorodci jen v lázních a bazénu. To navíc museli mít všichni čepici. Čtyřicet stupňů ve stínu a na hlavě čepice... Holt jiný kraj, jiný mrav...

V rubrice Taiwan na www.kyjovanek.eu mohou zájemci vidět pár fotek z dnešní návštěvy muzedla divadla.

To bylo pár postřehů z posledních dnů...

Všechny moc zdravím a přeji krásné léto!

Lenka

 

—————

Zpět