Naši muzikanti v Japonsku...

13.03.2011 20:19

Mám kámošku, od které jsem se v pátek ráno na Facebooku dozvěděla, že je její manžel s ostatními členy České filharmonie na turné v Japonsku. Psala, jakou prožívala hrůzu, když se dozvěděla o katastrofě a nemohla se manželovi dovolat...

Když jsem dnes sledovala večerní zprávy a poslouchala další vývoj situace po zemětřesení, kdy hrozí výbuchy atomové elektrárny a další silné zemětřesení, zavolala jsem ji. Jediné, co mne zajímalo, bylo, jestli je už Tomáš s ostatními kolegy na cestě domů.

Poté jsem se dozvěděla, že vůbec ne, že koncertují!!! Na stránkách filharmonie je přitom pouze krátká zpráva, že jsou naši muzikanti v bezpečí na jihozápadě ostrova, což není vůbec pravda, protože jsou v Tokiu!!!! V posledních dnech jsem poznala, jak je Facebook geniální ke komunikaci napříč kontienty. Tady si mohou zájemci přečíst komunikaci mezi manželkou jednoho člena filharmonie, jednoho muzikanta přímo z Tokia a jedné jejich společné kamarádky:

Manika

Co se mi honí hlavou? Proč nemůže můj manžel domů a musí trčet s ČF v Tokiu, kde tedy opravdu není mimo nebezpečí, jak tvrdí vedení ČF. Otřesy tam jsou stále,ale člověk si prý zvykne...pěkně děkuju.

Pavel Ciprys Dle nejnovějšího oznámení pana ředitele je vše vpořádku, nic už nehrozí a pokud by něco hrozilo, tak nám paní velvyslankyně, která pomalu neví, co se děje, dá hned vědět. Takže hrajeme dál a to, že se v noci hotel nejen kýve, ale i podezřele vrže, nás nemusí zneklidňovat, protože jsou to jen odeznívající projevy - dnes ráno konkrétně takový malý odeznívající pětiminutový otřes 6,1... Ale jinak je nám skvěle, sluníčko svítí, internet funguje a voda zatím teče :-)

 

Dina: Jsi vtipný. Kolik lidí bylo na koncertě a jak to teď vypadá?
Před 7 hodinami ·  
Pavel Ciprys Lidí bylo vcelku dost, nedorazila cca pětina, super atmosféra, je znát, že se hraje za trochu jiných okolností. Přes den tu byl celkem klid, lidé se snaží žít normálně a i zásobování už začíná fungovat. Vítr od elektrárny k nám nejde, ač jsme preventivně nafasovali pláštěnky. Nezbývá nám, než doufat v rozumné kroky našeho vedení.
Před 7 hodinami
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A oficiální stránky České filharmonie mlčí... O svých muzikantech veřejnost neinformují... Ticho po pěšině... Divné ne?
 
Zítra mne čekají nějaké schůzky, mám pracovat pro časopis... Nějak si ale říkám, jestli to má všechno cenu... Jedna katastrofa ve světě stíhá druhou a já jen čekám, co udeří tady - v centru Evropy. Jestli si někdo myslí, že my můžeme být v klidu, tak já si to tedy nemyslím. Možná si ani nedovedeme představit, co za hrůzu může přijít....
Ach jo... Dokud to ale nepřijde, tak musíme fungovat normálně dál... Jdu vypálit slíbené DVD s fotkami, dokončit rozdělaný film, zapnout pračku a spát, abych byla zítra ready a mohla fungovat...
 
Všem přeji klidnější dny než ty, co nyní prožívají lidé v Japonsku... Nějak je mi z toho úzko....
Lenka
 
P.s.!!!!!
Představte si, že než jsem dopsala těchto pár řádků, tak mně připlula odpověď tiskové mluvčí filharmonie!!! Odpověděla tedy okamžitě, ale vlastně neřekla nic nového :( Tady je naše komunikace:
 
# ------------ Původní zpráva ------------
# Od: 
# Komu: <>,
# Kopie: ,
# Předmět: dotaz
# Datum: 13.3.2011 20:11:38
# ----------------------------------------
# Dobrý den,
#
# chtěla jsem se zeptat, proč na Vašich stránkách neinformujete o muzikantech
# České filharmonie, kteří jsou v současné době na turné v Japonsku. Krátká zpráva
# z 11. března není příliš aktuální. Pokud mám dobré informace, tak nejsou na
# jihozápadě ostrova, jak uvádíte, ale v Tokiu, kde dokonce koncertují!
#
# Můžete mi prosím napsat, proč je nepošlete za této šílené situace domů a
# riskujete tak neskutečně jejich životy a zdravím?
#
# Předem děkuji za odpověď
#
# Lenka Fojtíková
# volná novinářka
# 777 331 582 a 774 831 582
#


 

 

Dobrý den,

snažíme se o to. Dnes celý den řešíme situaci, bohužel máme technický problém s webovými stránkami a nedaří se mi tam aktuální informace vypublikovat.

zasílám Vám aktuální informaci, kterou jsme zasílali i médiím.

Česká filharmonie odehrála úspěšný koncert v Tokiu.  Kvůli zemětřesení je ale část jejího koncertního turné zrušena.

Česká filharmonie se v době největších otřesů pohybovala na jihu země mimo oblast epicentra zemětřesení. "My jsme tomu utekli úplně, protože jsme ve čtvrtek opustili Tokio a vydali jsme se směrem na jih," řekl v pátek ČTK ředitel David Mareček. "Jsme v té poměrně malé oblasti, která tím nebyla vůbec nijak zasažena," dodal.

Orchestr odjel na tradiční turné po Japonsku 6. března. Plánované koncerty 18. 3. v Sendai
a 19. 3. v Kawasaki, kde se propadla střecha koncertního sálu, pořadatelé kvůli následkům zemětřesení zrušili.

Dnešní vystoupení České filharmonie v tokijské Suntory Hall vyvolalo fantastickou reakci publika.
„Potlesk ve stoje trval téměř deset minut a na hudebníky čekala po koncertě spousta posluchačů, aby jim osobně blahopřála“, popsal atmosféru ředitel České filharmonie David Mareček.

Česká filharmonie jedná o změně zpátečního letu. Japonská strana se snaží přesunout let do Prahy na 18. 3. z Nagoye.


S pozdravem,

Lucie Sobková

 

 

 

 

—————

Zpět