Moje první cesta do Březové

06.02.2013 21:14

Malý lísteček mne navigoval na cestě z Uherského Hradiště: Uherský Brod, Bánov, za Bystřicí pod Lopeníkem odbočit do Lopeníku a potom už je následující vesnice Březová. Vždy než vyrazím do míst, kde jsem ještě nebyla, zadám si vyhledávač trasy na www.mapy.cz No a potom si vypíšu záchytné body, kde, kdy a kam odbočit. Můj syn tomu říká GPS pro chudé. No a co! Mně to funguje! Zpět ale do Březové, kam jsem vyrazila minulý čtvrtek.

Proč jsem se vydala právě do Březové? Jela jsem tam dělat reportáž ze zápisu dětí do prvních tříd. Do té školy jsem se ale chystala už od léta, kdy mně kamarádka řekla, že se tam bude na dálku vzdělávat její syn. "V Březové????," nechápala jsem... Kámoška totiž žije se syny v Polsku. Dnes už můžu říct, že její výběr byl skvělý. V Březové se totiž na dálku učí děti nejen z celé republiky, ale třeba také z Rakouska a Ameriky...Všechno je to na delší povídání. Něco z informací, co jsem se ve škole dozvěděla, ze už zítra objeví v týdeníku 5+2 dny, který vychází v okrese Uherské Hradiště.

Když jsem za Bystřicí pod Lopeníkem minulý týden odbočila k cíli své cesty a začala jsem serpentinami šplhat do hor, tak jsem se v duchu opět radovala z toho, že můžu dělat tuto práci. Pouhých sedmadvacet kilometrů od mého bydliště, kde žiji šestadvacet let, se mně začala otvírat úplně jiná krajina než je tam dole v údolí.

Vesnička Březová leží jakoby sevřená okolními kopci, které jsou posety lesy a loukami. Prostě jsem se najednou ocitla v naprosto jiném světě. Budova školy je k nepřehlédnutí. Do dálky svítí krásně opravená fasáda. Centru obce vévodí velký kostel, který by tady kdesi na konci světa člověk ani nečekal.

Jak už u mne bývá zvykem, přijela jsem s nějakým předstihem, a tak byl čas vyšplhat se nad obec a tu nádheru, která ležela pode mnou, zvěčnit foťákem. Potom jsem už pelášila ke škole, abych byla včas na schůzce. V budově bylo živo. Kdo měl ruky, nohy, pobíhal a pomáhal s přípravami na třetí ročník školního plesu. V taneční plochu se totiž už třetím rokem proměňuje vstupní hala. Hosté pak u stolů sedí na chodbách i v některých třídách.

Škola vzkvétá. Dnes ji navštěvuje 120 dětí a dalších dvaačtyřicet je ve školce, i když ještě před více než deseti lety hrozilo malotřídce s třiaatřiceti žáky zavření. Za vzestupem údajně stojí tamní ředitel Ludvík Zimčík. Svým způsobem je totiž vizionář. V době, kdy zaváděl individuální vzdělávání a vsadil na počítače, jistě nikdo netušil, jaké bude o pár let později sklízet úspěchy.

Hodně bych tady toho mohla napsat a stejně by to nebylo všechno. Postupně bych proto chtěla něco z dění školy zveřejňovat v našem týdeníku. Ta škola, a vlastně i celá obec, si to určitě zaslouží. Rodiče mně při zápisu s vděčností říkali, jak jsou rádi, že jejich děti nemusí za vzděláním nikam dojíždět.

 

Zdravím návštěvníky těchto stránek a přeji Vám, abyste také měli každý den nějaký důvod k radosti... Lenka

 

A komu se noviny do rukou nedostanou, může si něco o Březové přečíst v článku, který bude zítra zveřejněný:

 

Vsadili na netradiční zápis dětí

Základní škole Březová se vzdělávají děti z celé republiky i ze zahraničí

Březová/ Na netradiční zápis do první třídy vsadili v Základní škole Březová. Děti zasedly do lavic jako školáci a reagovaly na dotazy učitele. Ten při nenásilném zjišťování, kdo co umí, používal dataprojektor.

„Rozhodně nešlo o nějaké zkoušení. Potřebuji pouze vědět, jestli dítě drží správně tužku, umí namalovat postavu, obkreslit nějaký tvar, má uvolněnou ruku, umí se přiměřeně vyjadřovat a především udrží pět minut pozornost,“ uvedl učitel prvňáčků Jiří Miškar. „Náš Adam se těšil. Přesto zvažujeme odklad školní docházky. Doporučuje nám to jeho ošetřující lékařka, protože má alergii,“ uvedla Soňa Kubišová. Ředitel školy Ludvík Zimčík rodiče upozornil, že o odklad je možné zažádat do konce května. K žádosti je třeba doložit doporučení dětského lékaře a pedagogicko-psychologické poradny, nebo klinického psychologa. „Někdy rodiče nástup dětí do školy zbytečně odkládají. Je to škoda, protože ty se potom ve školce nudí a brzdí se tak jejich přirozený vývoj,“ připomněl Ludvík Zimčík. V Březové se nyní vzdělává 120 školáků.. Přitom ještě v roce 2001 tady byla malotřídka s třiatřiceti žáky a škole hrozilo zavření. Od roku 2009 je zde možnost absolvovat i na druhém stupni individuální vzdělávání. „Jsme jediní ve Zlínském kraji. Máme žáky žijící nejen v České republice, ale také v Polsku, Rakousku či Americe,“ upozornil ředitel Zimčík. V Březové nabízí nadstandard v podobě Moodle výuky. Žáci se mohou přes počítač kdykoliv propojit se školou a po přihlášení si najít pro každý předmět měsíční plán. Kromě toho mají k dispozici i testy. Součástí jsou výukové pomůcky v podobě audio, video, pdf i flash animací. „Učí se tak u nás například žačka šesté třídy od Prahy. Tato dívenka je talentovaná tenistka, proto pobývala čtyři měsíce v tenisové škole na Floridě. Její tatínek si styl výuky nemůže vynachválit,“ uvedl příklad ředitel.

 

—————

Zpět