MFF Strážnice 2009 a povodně

25.06.2009 19:47

Ve Strážnici dnes začal Mezinárodní folklorní festival Strážnice 2009. První vystoupení patřilo zahraničním souborům, které se předvedly školákům. Více napíšu později. Pokud někdo chce vidět, jak to dnes ve Strážnici vypadalo, může kouknout na fotky tady:  www.naseslovacko.cz/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=113&Itemid=9

Pokud by se někomu nepodařilo prokliknout, tak je galerie s fotkami ve fotogalerii na: www.naseslovacko.cz

 

O pár hodin později....

Nejdřív jsem tady fakt chtěla psát o festivalu. Podělit se s druhými o to, co jsem tam dnes zažila, viděla... Nějak mně ale hlavou pořád letí ta hrůza, která se přehnala včera večer především severní Moravou.... V potoky kalné vody se ale na pár okamžiků proměnily i ulice Tvarožné Lhoty. V době největšího slejváku jsem seděla za volantem a jela mezi Hodonínem a Blatnicí. Nebylo to nic příjemného. Vůbec jsem ale netušila, co se děje třeba právě ve Tvarožné Lhotě... Naštěstí tam  neumírali lidé jako na jiných místech Moravy... Pořád na to musím myslet... Nějak mně to všechno neštěstí úplně vytěsnilo jiné myšlenky v hlavě... Ještě včera dopoledne nikdo netušil, co se přižene. O pár hodin později se mnoha lidem úplně převrátil život... Ztratili domovy a někteří i své nejbližší... Při sledování zpráv jsem si znovu naplno uvědomila, že nikdo nevíme, kolik času nám tady na světě zbývá... Vždyť ti lidé včera nic netušili... Seděli v papučích u svých televizorů a ani ve snu je nenapadlo, že se na ně žene nějaká hrůza... Co my víme, jaké neštěstí může nečekaně přepadnout nás?

Přesto všechno se nakonec vrátím do Strážnice. Pokud se někdo chce odreagovat od všech hrůz, tak Strážnice bude od pátku do neděle určitě tím pravým místem. Všechno vypukne naplno zítra, ale nejvíce programů bude možné vidět od sobotního rána. Fantastická atmosféra určitě bude při soutěži verbířů a průvodu městem. Osobně se ale těším na večerní program, kdy bude k vidění pravá strážnická svatba a samozřejmě také zahraniční soubory, které už dnes naznačily, že jejich vystoupení by si neměl nikdo nechat ujít... Takových pořadů bude ale ve Strážnici většina.

Všechny zdravím a přeji jen vše dobré... Lenka

 

 

 

—————

Zpět