Jak jsem jela na Žítkovou shánět informace o natáčení reality show Farma

25.07.2012 22:08

Minulý týden mne moje práce dovedla poprvé v životě na Žítkovou. Dozvěděla jsem se totiž, že se tam natáčí reality show Farma. Když jsem tam vyrazila, tak jsem prakticky vyrážela do neznáma. Vůbec jsem netušila, jestli se mně podaří získat nějaké informace a něco nafotit. Fotky jsem považovala za sci-fi. Měla jsem totiž informace, že je vše střeženo bepečnostní agenturou, která je naprosto nekompromisní. No a představte si, že se mně podařilo udělat i fotky. Svým způsobem to považuji za zázrak. Zítra o mém putování Žítkovou vyjde velká reportáž v týdeníku 5+2 dny. Je noc před vydáním novin, které se lidem rozdávají zdarma, a tak si své zážitky tady dovoluji zveřejnit s předstihem. Dělám to pro ty, kdo se k novinám nedostanou, protože prostě nebydlí v okrese Uherské Hradiště.

Tady jsou mé zážitky:

 

Na Žítkové se natáčí reality show Farma

Žítková –  Už i vrabci na střeše si na Kopanicích cvrlikají, že se v Žítkové natáčí reality show s názvem Farma. Televizní štáb Novy zde okupuje jedno stavení, kam postupně přivezl dvanáct soutěžících. Dvanáct farmářů, z nichž vzejde vítěz, který získá jeden milion korun.

Starosta potvrzuje informace

Starosta obce s necelými dvěmi stovkami obyvatel potvrzuje informaci. „Je to tak! Stavení a pozemek, kde se vše odehrává, ale leží na katastru Pitína! Celý štáb jezdí ovšem přes Žítkovou,“ upřesňuje starosta obce Josef Pernička.  Vzápětí prozrazuje, že část filmařů dojíždí z Luhačovic a moderátorka reality show Tereza Pergnerová je ubytovaná přímo v hotelu na Žítkové

 

Ledově chladné recepční

a sdílná domorodkyně

„Nikomu neposkytujeme žádné informace o tom, kdo je u nás ubytovaný,“ dozvídám se od ledově chladných dívek na recepci čtyřhvězdičkového hotelu, který by člověk kdesi na konci světa ani nečekal. Mám ale štěstí. Na autobusové zastávce stojí sdílná domorodkyně. Záhy zjišťuji, že má o všem velký přehled. V obci žije od narození . „Musíte jet dolů do údolí a pak se dáte doleva. Dál se ale nedostanete. Je to tam obklíčené ochrankou, které neproklouzne ani myš,“ upozorňuje ochotně čtyřiasedmdesátiletá Anna Mikulková.

 

Vítězství přeje Libušce

Poté připomíná, že farma, v níž se vše natáčí, patří mezi tzv. chaloupky, které jsou roztroušené v širokém okolí. Ve většině z nich už původní obyvatelé zemřeli. Mnohé proto využívají jen o víkendech a dovolených chalupáři. „Toto stavení patřilo panu Michalcovi. Zemřel a pozůstalí jeho chalupu nyní pronajali. Filmaři vše přizpůsobovali natáčení. Pokud vím, tak si pronajali ještě nějaké pole od dvou sousedů, aby měli farmáři na čem pracovat,“ prozrazuje ochotně žena. Ještě předtím než se rozloučíme mě upozorňuje, že dnes se už takto na Žítkové nežije. „Tady se tak žilo před sto lety! No je pravda, že i za mého dětství jsme ještě mleli ručně obilí a chovali různá domácí zvířata včetně krávy,“ vzpomíná pamětnice. Dříve než nasedne do blížícího se autobusu, se dozvím, že soutěž bedlivě sleduje. Ráda se dívá na záběry nádherné přírody. „Jdou mně ale na nervy ti farmáři! Hlavně Jirka, který je mladý sopel a je pěkně sprostý na Libušku. Já bych vítězství přála Libušce,“ říká žena a mizí v autobusu.

 

Bloudění v neznámém prostoru

Já už ale startuji auto a pokračuji v cestě. Záhy zjistím, že jsem se nějak ztratila. Zaparkuji auto u kapličky, která byla postavená v roce 1990 a dál jdu pěšky. Nemám tušení, kde ona farma může být. Míjím stádo ovcí za elektrickým ohradníkem. Jdu nádhernou krajinou a fotím. Nohy mne dovedou k moderní chalupě, kde na terase odpočívá žena. Zdravím a prosím o radu, kterým směrem může být farma.

„Je tady za tím lesíkem. Vzdušnou čarou to může být tři sta metrů,“ ukazuje žena. Mám dnes štěstí na lidi. Vyráží se mnou směrem k farmě. Při řeči se dozvím, že ji ochranka s manželem nechtěla z počátku natáčení pustit na příjezdovou cestu k jejich domku. Dnes už jsou muži v černém tolerantní, protože ví, že zde manželé žijí.

 

Nekompromisní ochranka

Když ale přijdeme na cestu vedoucí k farmě, tak ke mně ochranka rozhodně tolerantní není. Zvlášť, když uvidí foťák. „S fotoaparátem dál jít nesmíte. Takové máme příkazy,“ tvrdí slovensky mluvící muž. Od pasu si ho vyfotím a jdeme zpět. Má průvodkyně ale nevěší hlavu. „Víte co? Půjdeme za mým manželem a ten vám určitě poradí, odkud byste si mohla farmu vyfotit. On tady totiž na rozdíl ode mne vyrostl, tak se tu moc dobře vyzná,“ říká žena. Její muž nemá daleko k činu. Přestože se vidíme poprvé v životě, naloží mne do auta a už frčíme zpět. Na ochranku řidič zamává jako na staré známé a skáčeme po nerovné cestě dál. Okem jen zahlédnu, že muži už někomu něco hlásí vysílačkou. Přes stromy vidím od cesty prosvítat stavení, které se stalo na několik týdnu přechodným bydlištěm farmářů. Jedeme rallye do kopce a řidič mě upozorňuje: „Koukejte tady vlevo je stodola, kde se konají vyřazovací duely. Na průčelí je velký nápis Farma. Začínám fotit z okna auta. Další fotky vznikají z kopce, kdy pod námi leží farma v údolí. Stojíme s autem jen pár metrů od hranic se Slovenskem. Cvak, cvak… Rychle mačkám spoušť, protože není čas na nějaké vymýšlení kompozice. A už zase skáčeme s autem z kopce dolů.

Neznámý muž mne vysazuje kousek od místa, kde mám zaparkované auto. Pomalu nestačím ani poděkovat a auto mizí v prachu.

Při cestě zpět se zastavuji u domečku, kde zahrádku okopává stařenka v zástěře. Dávám se s ní do řeči. Její domek vypadá minimálně o sto let starší než farma z reality show. Tady už to není žádná show, ale skutečná realita. „Viem, že sa tady natáčí, ale v televizi nic nesleduji. Proč? Nemám na ni peníze. Chtěla jsem si koupit satelit, ale nemám na něj. Vdala jsem se sem před šedesáti lety ze Slovenska. Letos je mně šestaosmdesát,“ prozrazuje Emília Zemanovičová.

 

Farma v číslech
1 000 000 korun získá vítěz po více než 2 měsících na Farmě
4 000 Čechů se chtěly stát soutěžícími Farmy
80 členů má štáb, který pracuje na výrobě pořadu
12 soutěžících vzešlo z castingových kol
5 dnů v týdnu budou Češi u obrazovek trávit s Farmou

V této stodole se odehrávají duely, v nichž se soutěžící vyřazují.

Všimněte si králíkárny nalepené u stavby vpravo, tak tu farmáři v televizi stloukali ten večer, co vznikla tato fotka :) Vedle je nafukovací bazének. Pokud fotku v plné kvalitě zvětšíte a přiblížíte, stojí u bazénku tři lidé, kteří na farmáře nevypadají...

 

—————

Zpět