Fašank

06.03.2011 08:29

Včera jsme s Filipem objížděli fašanky. Já jsem hned ráno zamířila do Ostrožské Nové Vsi, kde to neuvěřitelně žilo.  Odpoledne jsem pak vyrazila v Blatnici do míst, kde se říká pod Starýma horama. Tady to nebyl takový tradiční fašank. Spíš se sešli lidé, aby si povykládali, pochutnali na výborných zabijačkových dobrotách, které jim připravili hasiči i pracovníci obecního úřadu. K dobré pohodě jim vyhrávala blatnická dechovka a zpíval mužský i ženský pěvecký sbor.

Zcela soukromě jsem to odpoledne dala jedničku hasičům, kteří měli vše perfektně zorganizované a vládla u nich skvělá nálada. Jen tak mezi řečí jsem se dozvěděla, že krásné zástěry jednou do hluboké noci šila Silva Buzíková - maminka jednoho mladého hasiče a také manželka jednoho z hasičů. Chlapi Sieberovi zase vyráběli polní kuchyni a u Hrušků nasmažili výborné koblihy a mrváně. Už jsem zapomněla, kdo z hasičů, nebo spíše jejich manželek, napekl nádherně vypadající koláče. To je ale jedno. Důležité je, že celek byl výborný.

Další jedničku bych dala ženskému pěveckému sboru. Ženské se nastrojily do zimních krojů a moc jim to slušelo. Chlapi sice také pěkně zpívali, ale většina se skrývala do tmavých bund a kabátů, takže to nebylo zase až tak fotogenické. Každopádně pod Starýma horama vládla pohodová atmosféra a o to všem zúčastněným určitě šlo. Jinak mne pamětníci upozornili, že fašank se v Blatnici v minulosti v podobě nějaké obchůzky nikdy neslavil. To prý bývalo jen na Horňácku.

Zatímco já jsem fotila v Blatnici, Filip vše dokumentovat v Nové Lhotě a Javorníku. Koho zajímá, jak to vypadalo v Blatnici, může kouknout sem: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/17788/

a tady je i pár fotek z Ostrožské Nové Vsi: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/17787/

Všechny zdravím a přeji Vám krásnou neděli! Užijte si dnů volna k odpočinku.... Lenka

 

 

 

 

—————

Zpět