Dolňácké slavnosti v Hluku zahájila Královská mše svatá

01.07.2011 00:14

Venku bylo počasí, že by člověk psa nevyhnal. Kostel sv. Vavřince v Hluku se ale stal příjemným útočištěm pro všechny, kdo si ve čtvrtečním podvečeru nenechali ujít premiéru Královské mše svaté. Poté někteří zamířili na faru, kde byl košt košer a mešních vín. Jiní ale zůstali v chrámu, protože zde program pokračoval koncertem hradišťského sboru Svatopluk.

Já jsem využila toho, že jsem byla v Hluku a zajela do provozovny Kataríny Šimčíkové. Věděla jsem, že se za zdmi tohoto domu ukrývají tisíce koláčků. Nebyla jsem ohlášená, lilo jako z konve, bylo už téměř osm hodin večer, takže by nebyl žádný div, kdyby mně paní Šimčíková řekla, abych jí vlezla na záda, protože toho má za celý den plné zuby. Nejdřív jsem totiž zazvonila na provozovnu, ale pracovnice, co měly noční službu, mně řekly, že fotit mohu jen se souhlasem paní majitelky, která bydlí o dva baráky dál. Tak jsem to šla s obavami zkusit.

Otevřela mně milá a usměvavá paní, která se mnou doopravdy do té provozovny šla, abych mohla udělat nějaké fotky. Lidi, tam to vonělo! Máslem a vanilkou, že to ani nelze popsat! A dokonce se nechal vyfotit i pan Šimčík, který připravoval koláčky k páteční expedici. A to mne přitom jeho žena Katarína varovala, že ten se tedy určitě fotit nenechá. Nakonec jsem ochutnala vynikající koláčky, jaké jsem asi ještě nikdy v životě nejedla a také udělala pár fotek žen, které celou noc vařily knedle. Byly jich tři stovky...

Na fotky a textík se můžete kouknout zde: 

https://www.ostrozsko.cz/aktuality/18833/

Všechny zdravím a obyvatelům Hluku i všem návštěvníkům města přeji, aby se Dolňácké slavnosti, které mají v neděli vyvrcholit slavnou Jízdou králů, vydařily a nepršelo.... Lenka

—————

Zpět